Nul nul wedstrijd eindigt in een 1-0 nederlaag.

29 augustus 2021 20:15

Peter van Lobberegt (tekst en foto's)

JOS Watergraafsmeer de Amsterdamse volksclub was van middag de tegenstander van Hollandia, Hollandia trad vanmiddag wel compleet aan vanmiddag maar geheel fris waren de ex zieken nog niet helemaal gezien het aantal speel minuten. Daan Buurman zat na een lange afwezigheid (kruisband) weer op de bank en heeft afgelopen week met de groep voluit kunnen trainen.

De eerste helft was daar overigens niets van te zien, Hollandia was de eerste 45 minuten de bovenliggende partij. Zeker 75% balbezit was niet voldoende om een bal achter Edwin Sudiboye van JOS Watergraafsmeer te krijgen. De thuisclub werd zelfs geen enkele kans gegund en zo werd onder de druilerige regen op sportpark Drieburg een 0-0 ruststand bereikt.

De tweede helft een ander beeld JOS Watergraafsmeer begon beter en wist een licht overwicht te creëren. Het duurde tot de 72e minuut Nigel Hardenberg vlak voor zijn wissel om Joey Wiese te verschalken met een boogbal. Hollandia wilde in de resterende tijd de aansluittreffer  maken maar de diverse pogingen waren een makkelijke prooi voor Edwin Sudiboye van JOS Watergraafsmeer. Met deze stand werd tevens de eindstand bereikt tot grote vreugde van de supporters van  JOS Watergraafsmeer.

Hollandia: Joey Wiese, Niek Reus, Nick de Wit, Marijn Ploem, Milan Vissie (78e Mark Zwagerman), Sem Biezen, Sven Deen (65e Jay van ooijen), Nick Kuin (65e Jesse Wenners), Sonny Pronk(82e Joost Langedijk), Lotfi Attahiri (65e Joep Rive), Bart Spil.

Zondag 5 september wacht thuis in het Julianapark EVV uit Echt (Noord – Limburg) dat vandaag tegen in eigenhuis een gevoelige 2-4 nederlaag leed tegen Blauw Geel’38/JUMBO uit Veghel. De wedstrijd in het vertrouwde Julianapark begint om 14:00 uur.

Bron: HVV Hollandia