Hollandia knokt zich naar een 1-1 tegen koploper OFC.

19 september 2021 19:30

Peter van Lobberegt (tekst en foto's)

Vanmiddag in een zonnig Julianapark de huidige koploper tegen een doelpuntloos Hollandia, dat moet een gelopen zaak worden. In het voetbal is niets zeker over winnen en verliezen, de mannen van assistent trainer Rudo Hidden (hoofdtrainer Anand Jagdewsing bleef thuis wegens ziekte) werden uit hun uitstekende ritme in de eerste helft gehaald door het uitvallen van de 2e assistent vanmiddag, die het na een vakkundige behandeling van Hans Schuurman van Hollandia het toch nog uithield tot de thee. Na ruim een half uur werd er een capabele grensrechter na meerdere oproepen van de tribune geplukt en verving op deskundige wijze zijn geblesseerde collega.

De eerste helft begon Hollandia fel tegen de koploper uit Oostzaan, Hollandia creëerde diverse kansen maar kreeg door goed keepers werk van Mike Grim en de kruising de hatelijke nul (doelpunten) niet van het scorebord af. OFC dat gezien de stand op de ranglijst enig tegenstand gaf, was niet bij machte op het verdedigingsblok in gevaar te brengen. Opvallend waren twee schwalbes van een van de spelers van OFC de uitstekend leidende scheidsrechter Lars van Leeuwen liet deze capriolen voor wat het was en liet gewoon doorspelen. Vlak voor rust was het Sven Deen die de ban van nul doelpunten doorbrak en bracht de ruststand op een verdiende 1-0 voorsprong op het scorebord.

Na een lange rustperiode in verband met het zoeken naar een vervanger voor de geblesseerde 2e man van het arbitrale trio werd na 30 minuten eindelijk afgetrapt. OFC kwam beter uit de kleedkamer en liet zien waarom het koploper is, Hollandia werd onder druk gezet en moest in de 55e minuut capituleren na een doelpunt van Niels Springer. Hollandia rechte de rug en begon gevaarlijker te worden voor het doel van Mike Grim, onder aanvoering van de fanatiek coachende Rudo Hidden kreeg Hollandia diverse kansen maar wisten niet te scoren. Gezien de opgaande lijn wordt  er vol vertrouwen uitgekeken naar de volgende wedstrijd tegen HSC’21 uit Haaksbergen deze wedstrijd begint om 14:30 uur

Hollandia: Joey Wiese, Niek Reus, Nick de Wit, Marijn Ploem, Daan Buurman, Sven Deen(53e Mark Zwagerman), Sonny Pronk (84e  Alpha Kashama) , Boyd Stevens, Jay van Ooijen( 84e Lotfi Attahiri en Bart Spil (Jesse Wenners).

Bron: HVV Hollandia