Onterechte strafschop beslissend in Oss.

17 oktober 2021 20:45

Peter van Lobberegt (tekst en foto's)

Vanmiddag op sportpark de Rusheuvel in Oss moest Hollandia het opnemen tegen de nummer twee van de derde divisie OSS’20. Een onterecht gegeven strafschop voor OSS’20 en een weggewuifde strafschop voor Hollandia kenmerkte het decor en het verloop van de wedstrijd.

In de vijfde minuut nam de ploeg van trainer Bertran Kreekels een 1-0 voorsprong door Tim Watering die de weg ketsende bal van de paal achter Huub Schuurmans schoot. In de eerste helft was OSS’20 gezien het vertoonde spel de betere ploeg. Had Hollandia wat met meer slimheid gespeeld dan had de rust bereikt kunnen worden met een gelijke stand. Vlak voor rust was het nog Joep Rive die in een kansrijke positie zijn inzet door de OSS’20 keeper gestopt worden. Hollandia speelde te gehaast om maar aan de gelijk maker te komen, daarin tegen gaf het ook niets weg aan OSS’20.

Na de rust was het Hollandia die de gevaarlijkste ploeg was, in de 50e minuut was het Bart Spil die een afgeslagen bal met een geweldig schot tegen de touwen jaagde en daarmee de stand op gelijke hoogte bracht. In de 75e minuut kende de scheidsrechter van dienst na een schreeuw een onterechte strafschop toe. Jos Peltzer passeerde Huub Schuurman voor de tweede maal. Hollandia ging in de resterende minuten op jacht naar de gelijkmaker en zag tot ontzetting na een scrimmage voor het doel dat een handsbal door de scheidsrechter werd weggewuifd. Diep in blessuretijd was het Tony de Groot die gretig gebruik maakte van de geboden ruimte de 3-1 achter Huub Schuurman schoot en Hollandia teleurgesteld terug naar Hoorn liet reizen.

Hollandia: Huub Schuurman, Niek reus, Nick de Wit, Marijn Ploem, Daan Buurman, Sem Biezen (79e Omar Nait Aicha), Joep Rive, Nick Kuin, Boyd Stevens, Lotfi Attahiri (60e Jesse Wenners) en Bart Spil.

Volgende week een bekerweekend geen voetbal voor de mannen van Anand. 31 oktober wacht Hoogland deze wedstrijd wordt om 14:00 uur in het Julianapark gespeelt.

Bron: HVV Hollandia