Hollandia wint met 2-1 van Jong FC Volendam

10 juli 2021 18:30

Peter van Lobberegt

De derde wedstrijd in de voorbereiding van Hollandia werd een 2-1 overwinning op Jong FC Volendam.in een 2-1 verlies tegen HVV Hollandia.
Hollandia kwam al snel op een 0-1 achterstand door een goed uitgespeelde aanval van de Volendammers, op aangeven van Jordi Blom scoorde Victor van Montfoort in de 8e minuut de openings treffer. FC Volendam was in de begin fase van de wedstrijd de betere ploeg en kreeg in de 33e minuut een strafschop mee van der uitstekend leidende scheidsrechter Ferit Akaya, nadat Jay Koorndijk onderuit werd gelopen. Ben Sallam zag zijn inzet door de talentvolle Hollandia doelman Huub Schuurman gestopt.

Hollandia herpakte zich en zag na hard werken kopte Sonny Pronk keihard de bal achter doelman Kayne van Oevelen. Met de 1-1 werd de ruststand bereikt.

Na de rust veel wissels bij de Volendammers waarbij Hollandia slimmer was en vanuit een gesloten verdediging zijn kansen afwachtte. Die kwamen. In de 59e minuut en was het wederom Sonny Pronk die met een gerichte kopbal de stand op 2-1 bracht. In de slotfase kreeg Hollandia diverse kansen doelman van der Wit elimineerde drie 100% kansen van Hollandia en zo bleef de stand in het Julianapark 2-1.

Even rust voor Hollandia, donderdag 29 juli komt Purmersteijn op bezoek in het Julianapark, deze wedstrijd begint om 20:00 uur.

Bron: HVV Hollandia