Hollandia pakt eerste punt tegen EVV.

5 september 2021 20:00

Peter van Lobberegt (tekst en foto's)

Hoorn, Vanmiddag in een zonovergoten Julianapark pakte vanmiddag zijn eerste punt in de huidige derde divisie. Gezien de wedstrijd een terechte uitslag. Daan Buurman stond na zijn kruisbandblessure weer 90 minuten weer ouderwets in de verdediging zijn mannetje.

In de eerste helft begon Hollandia voortvarend tegen het Limburgse EVV, er werden kansen gecreëerd die echter geen een doeltreffend of van de lijn werden gekopt. De EVV verdediging speelde op een lijn en daar had Hollandia enige moeite mee, gezien de aantallen buitenspel momenten. EVV wist zich ook geen echte kansen te scheppen op het uitstekende natuurgrasveld in het Julianapark. De 0-0 ruststand was de juiste weergave van twee hard werkende ploegen die niet tot scoren konden komen.

Na de thee bleef Lotfi Attahiri in de kleedkamer zijn vervanger Joep Rive bracht wat meert power op de rechtervleugel. Het bleef echter een zelfde spelbeeld als in de eerste 45 minuten, met kansen voor beide ploegen waarbij Joey Wiese zich onderscheidde met enige knappe reddingen. In de 60e minuut werd Sem Biezen vervanger door de 26 jarige Alpha Rodrigues Kashama afkomstig van FC Emmen. In de laatste fase van de wedstrijd perste Hollandia er nog een offensief uit wat resulteerde en een serie corners de ervaren EVV doelman Michel Vercruysse hield de nul.

Hollandia: Joey Wiese, Niek Reus, Nick de Wit, Marijn Ploem, Daan Buurman, Sem Biezen (60e Alpha Rodrigues Kashama), Sven Deen, Nick Kuin, Sonny Pronk, Lotfi Attahiri (46e Joep Rive), Bart Spil.

Volgende week wacht VV Gemert in Sportpark Molenbroek op de ploeg van Hollandia, deze wedstrijd begint om 14:00 uur. VV Gemert dat vandaag uit tegen Groene Ster met 3-3 gelijk speelde staan op de ranglijst op een verdienstelijke 7e plaats met  vier punten uit twee wedstrijden.

Bron: HVV Hollandia