Hollandia onderuit in Gemert

12 september 2021 21:45

Peter van Lobberegt (tekst en foto's)

Na vier wedstrijden wacht Hollandia op een zege en doelpunten in de derde divisie. In Gemert tegen de plaatselijk VV Gemert, die nog ongeslagen is werd vanmiddag door Hollandia met 3-0 verloren. Hollandia spits Sonny Pronk moest in de warming-up afhaken met een hamstring blessure.

De eerste helft had Hollandia meer kansen dan de thuisploeg, echter deze werden niet benut. Joep Rive zag zijn inzet met over het doel van Stefan Tielemans gaan even later was het Bart Spil die de openings treffer op zijn slof had, zijn inzet werd met moeite gestopt door Tielemans. VV Gemert counterde Hollandia in de 24e  minuut door een knappe goal van Joop Daniëls op een 1-0 voorsprong. Hollandia ging op zoek naar de gelijkmaker, Boyd Stevens soleerde in de 40e minuut door de verdediging van VV Gemert maar zag zijn inzet geblokt. VV Gemert counterde direct en bereikte met een lange bal Ralf Kemper die vlak voor rust de 2-0 op het scorebord bracht.

In de tweede helft had Hollandia moeite om tegen een compact Gemert een gaatje te vinden. Toch waren er ook kansen voor Hollandia, Sven Deen kwam gevaarlijk door, de sterk ingevallen Jay van Ooijen kreeg een kans, ook Bart Spil had kunnen scoren al deze mogelijkheden werden niet benut. VV Gemert kreek na rust één kans en Ralf Kemper maakte deze af met een knappe kopbal.

Hollandia Joey Wisse, Niek Reus, Nick de Wit (46e Jay van Ooijen), Marijn Ploem, Daan Buurman, Joep Rive( (64e Lotfi Attahiri), Sven Deen, Nick Kuin (69e Jesse Wenners), Boyd Stevens, Alpha Kashama (86e Mark Zwagerman) en Bart Spil.

Volgende week komt het Oostzaanse OFC op bezoek in het Julianapark dze wedstrijd begint om 14:00 uur.

Bron: HVV Hollandia