Hollandia verliest in Haaksbergen twee punten en twee spelers.

26 september 2021 23:00

Peter van Lobberegt (tekst en foto's)

Hollandia speelde een goede en felle wedstrijd tegen HSC’21 uit Haaksbergen en was zeker de bovenliggende partij. Na goed voorbereidend werk van Marijn Ploem en een knappe goal van Jay van Ooijen in de 12e minuut kwamen de mannen van Anand Jagdewsing en Rudo Hidden op een verdiende 0-1 voorsprong. De euforie van de voorsprong werd echter in de 19e minuut teniet gedaan door Jules Stokkers die geheel vrijstaand uit een corner de bal achter Joey Wiese kon tikken. Daarmee werd de ruststand bereikt.

De tweede helft een een zelfde spelbeeld een gevaarlijk en compacter spelend Hollandia was de baas in Haaksbergen. De omzetting met Sven Deen (in de spits) en Boyd Stevens naar het middenveld betaalde zich in de 68e minuut uit. Uit een voorzet van Sven Deen kopte Boys Stevens de bal achter doelman Bob Peterman en bracht Hollandia daarmee op een verdiende voorsprong. De wedstrijd zat in de knip, maar veranderde in een knotsgek einde. Op een lange bal van HSC’21 in de 16 liep invaller Cenk Uguz onnodig door op Joey Wiese terwijl de al in de handen was van Wiese, de botsing tussen Wiese en de overdreven reactie van Uguz bestrafte scheidrechter Mulder met twee rode kaarten en een strafschop voor HSC’21. Boyd Stevens werd opgeofferd en de jonge Huub Schuurman moest zonder een goede warming-up proberen de strafschop te keren. Deze door Tom ter Hogt genomen pingel werd bijna gestopt door Huub Schuurman. Hollandia incasseerde deze strafschop en ging weer over tot de orde van de dag. Lotfi Attahiri stelde tweemaal de HSC’21 doelman op de proef maar tot een doelpunt kwam het niet. Na een balverlies door Sven Deen op de middenlijn wilde dezelfde Deen de bal weer heroveren. Zijn onnodige actie werd terecht bestraft met een rode kaart voor Sven Deen. Daarmee eindigde voor Hollandia de wedstrijd in Haaksbergen met het verlies van twee spelers en twee zekere punten.

Hollandia: Joey Wiese (81e Huub Schuurman), Niek Reus, Nick de Wit, Marijn Ploem, Sven Deen, Nick Kuin, Sonny Pronk (58e Lotfi Attahiri), Boyd Stevens (81e ), Jay van Ooijen (58e Sen Biezen), Bart Spil (92e Alpha Kashama).

3 Oktober is DEM uit Beverwijk de volgende tegenstander deze wedstrijd wordt gespeelt in Beverwijk en begint om 14:00 uur.

Bron: HVV Hollandia