Hollandia boekt verdiende eerste overwinning in de derde divisie.

3 oktober 2021 20:00

Peter van Lobberegt (tekst en foto's)

Vanmiddag in een regenachtig Beverwijk was Hollandia te sterk voor zijn naaste concurrent DEM. Via twee knappe goals werd diep in de tweede helft afstand genomen van een machteloos DEM. Hollandia begon met een zeer gehavend team tegen DEM, afwezig waren door diverse redenen, Bart Spil, Sonny Pronk, Huub Schuurman, Joey Wiese, Brian van der Werff, Sven Deen, Joost Langedijk, Milan Vissie, Mark Zwagerman en zag Alpha Kashama in de eerste helft uitvallen met een hamstring blessure.

De eerste helft kreeg Hollandia dat compact speelde diverse kansen om de score te openen op de Beverwijkers, doelman Swen Verswijveren was in deze fase van de wedstrijd een grote sta in de weg. Hollandia  gaf de eerste vijf en veertig minuten geen enkele kans weg en daarmee werd de rust gehaald.

De tweede helft met Jay van Ooijen aan de linker kant en Joep Rive in de spits voor de geblesseerde Alpha Kashama ging het beter lopen bij de rood-witten. Er kwam een vechtlust los bij Hollandia die prachtig was om te zien, er werd voor iedere meter geknokt om niet weer zo’n onnodig gelijkspel als vorige week mee te maken. Met twee prachtige doelpunten de eerste uit een vrije trap van Niek Reus die door Joep Rive als een echte spits werd afgemaakt. Het tweede doelpunt was bijna een kopie van de eerste, nu was de assist van Lotfi Attahiri die zag  zijn crosspass door Jay van Ooijen feilloos afgerond worden.

Zo bereikte Hollandia met inzet en ondanks het gemis van een bijna compleet elftal over een prima jeugd te beschikken met complimenten voor de gehele bank met zeer jeugdige wisselspelers.

Hollandia: Noah Bommels, Niek Reus, Nick de Wit, Marijn Ploem, Daan Buurman, Sem Biezen, Joep Rive (86e Jesse Wenners), Niek Kuin, Boyd Stevens, Lotfi Attahiri en Alpha Kashama (40e Jay van Ooijen).

Volgende week 10 oktober komt K.K.S.V. Groene Ster uit Heerlerheide op bezoek in het Julianapark, deze wedstrijd begint om 14:00 uur.

Bron: HVV Hollandia