Hollandia Groene Ster 3-0

10 oktober 2021 19:15

Peter van Lobberegt (tekst en foto's)

Hollandia verrast supporters met een goede wedstrijd tegen Groene Ster, vooral de eerste helft was het Hollandia die heerste op het prachtige veld in het Julianapark. De selectie van Groene Stern moest vandaag vroeg uit de veren, om 08:30 uur namen de mannen van Maurice Verbunt de bus naar het Julianapark. Hollandia dat de weg omhoog wist te vinden na de overwinning op DEM vorige week kon beschikken over Joey Wiese, waartegen zijn straf van vijf wedstrijden beroep was aangetekend zodat hij deze wedstrijd kon spelen. Na de Corona tijd was er eindelijk weer een pupil beschikbaar, Sylvano Karsten van Hollandia JO11-1 schoot de bal na een schaar onberispelijk in de rechterhoek achter Mark Voss.

De eerste helft was duidelijk Hollandia de gevaarlijk ploeg, met veel vechtlust en goed positie-voetbal werd Groene Ster onder druk gezet. In de 9e minuut was het Lotfi Attahiri die na aangeven van Boyd Stevens de bal achter de uitstekende doelman Mark Voss schoot. Hollandia bleef Groene Ster pijn doen, maar na een inzet van Bart Spil belette de keeper en de paal dat Hollandia met een ruime marge de rust in ging.

De tweede helft werd Hollandia door Groene Ster korte tijd onder druk gezet, dit was echter van korte duur. Joey Wiese moest slecht een maal handelend optreden na een schot op doel. Geweldig was het de strijdlust van Hollandia die de wedstrijd beheerste. In de 59e minuut was het Bart Spil die na een knappe actie van Lotfi Attahiri de beslissende treffer scoorde. Nog was Hollandia niet tevreden met deze stand, invaller Jay van Oijen bracht na een knappe aktie de stand op 3-0 voor Hollandia.

Hollandia: Joey Wiese, Niek Reus, Nick de Wit, Marijn Ploem, Daan Buurman, Sem Biezen, Joep Rive (76e Jesse Wenners), Nick Kuin, Boyd Stevens, Lotfi Attahiri (84e Dirk de Jong) en Bart Spil (76e Jay van Ooijen).

Volgende week wacht de nummer twee SV Oss 1920, deze wedstrijd op sportpark De Rusheuvel in Oss begint om 14:30 uur.

Bron: HVV Hollandia