Scheidsrechter imiteert WK verlengingen.

Chris Hoogervorst (schot)
Delano Woud (afstandschot)
Dirk de Jong (schot)
Sven Wisselink
Mark Turk
Frans van Niel
Aaron Koeman
Tom Duindam (scrimmage)

4e Divisie A

4 december 2022 14:00

M. Nijdeken

Sportpark SJC
Lageweg 6
2201TV
NOORDWIJK ZH

Door: Peter van Lobberegt

Vanmiddag in Noordwijk tegen SJC begon in de 5e minuut met een hoofdrol voor het arbitrale trio, de doorgebroken Stezo Knott wordt door doelman Lex Hoogenvorst vastgegrepen. De assistent hield de vlag naar beneden en de scheidsrechter trekt de rode kaart voor de doelman. De bank van SJC protesteert bij de assistent. Na overleg met zijn leidsman werd de rode kaart weer in de broekzak gestopt wegens niet geconstateerd buitenspel.
Hollandia zag vervolgens de broer van de weer in het veld gekomen doelman Lex, Chris Hoogervorst in de 7eminuut de score openen.
Drie minuten later was de stand weer gelijk, Delano Wout haalde vanaf links verwoestend uit vanaf zeker 20 meter en bracht hiermee de stand weer gelijk op het fraaie scorebord. Hollandia had in de eerste helft het betere van het spel, maar wist ondanks de kansen niet tot scoren te komen. In de rust werd gekeken naar de blessure aan het dijbeen van Daniël Meijers, deze was van dien aard dat hij achterbleef in de kleedkamer.

De vervanger van Daniël Meijers Dirk de Jong bracht met een fraaie treffer in de 46e minuut de stand op 1-2. Hollandia bleef de wedstrijd controleren en was op weg naar een tweede overwinning. Dennis Jansen en Omar Nait Aicha verzuimden de genadeklap uit te delen en dat brak Hollandia in de blessuretijd op. De scheidsrechter had het duidelijk naar zijn zin en liet net als zijn collega’s in Qatar wel erg lang doorspelen. In de 96e minuut die na een vrijetrap en een hachelijke situatie scoorde Tom Duindam de 2-2 tegen de touwen achter doelman Dirk Bakker. Ondanks een onbevredigend gevoel van twee verloren punten gaf het vertoonde spel van Hollandia over de gehele wedstrijd genomen een goed gevoel voor de rest van de competitie.

Hollandia: Dirk Bakker, Delano Woud, Joep Rive, Enes Kar, Luke Abelskamp (71e Omar Nait Aicha), Stezo Knott (48e Youssef Chaali), Dennis Jansen (84e Indy Lee), Michael Lanting, Romeo Fecunda, Daniël Meijers (46e Dirk de Jong) en Denzel Inyamah.

Volgende week op zondag 11 december speelt Hollandia in de laatste competitiewedstrijd van het jaar tegen RKVV Velsen. Deze wedstrijd in het Julianapark begint om 14:00 uur.