Hollandia en Purmersteijn in evenwicht.

Purmersteijn (zon)

Job van der Meulen
Rowan Meijer
Thomas Schaap
Mircle Elstak
Genario Promes
Mylan Polman
Younes Oulhou
Thomas Schaap
Floris Coffeng

4e Divisie A

26 maart 2023 14:00

G.T.A. Verhoeve

Sportpark Juliana
Nieuwe Wal 2
1621MB
HOORN NH

Door: Peter van Lobberegt

De Noord-Hollandse derby Hollandia begon met een steun in de rug van de selectie naar de familie Spil toe. De spelers hadden een T-shirt aan met de tekst “Sterkte Siem!”. Bij Siem Spil, nauw betrokken bij de Hollandia selectie, werd een ernstige ziekte geconstateerd.

Hollandia begon sterk aan het duel en creëerde zich diverse kansen voor het doel van Purmersteijn, Nick van Santen een bekende in het Julianapark hield met enkele reddingen zijn doel schoon. In de 30e minuut was hij echter bijna verschalkt door Daniël Meijers die met de uiterste punt van zijn rechterschoen de bal in het lege doel probeerde te schieten, de bal ging echter over het doel van Purmersteijn. Enkele minuten later schoot een speler van Purmersteijn de bal rakelings langs het doel van Hollandia. Met een brilstand werd de rust bereikt.

De tweede helft was een kopie van de eerste 45 minuten, twee hardwerkende ploegen waarbij Hollandia soms het randje opzocht getuige de drie gele kaarten. In de slotfase van de wedstrijd werd het spannend beide ploegen streden voor de volle buit, maar de Noord-Hollandse derby kende na 90 minuten geen winnaar. Het publiek was echter de grote winnaar was na het aanschouwen van een prima wedstrijd.

Hollandia speelt zaterdagavond 1 april om 19:00 uur tegen Alphense Boys in het Sportpark De Bijlen in Alphen aan de Rijn.

Hollandia: Dirk Bakker, Denzel Inyamah, Joep Rive, Sem Biezen (69e Michael Lanting), Luke Abelskamp (58e Indy Lee), Stezo Knott (79e Dirk de Jong), Dennis Jansen, Romeo Fecunda, Daniël Meijers, Omar Nait Aicha (79e Milan Vissie) en Bart Spil.