Hollandia knokt zich naar een gelijk spel tegen koploper HBS.

Luca van Leeuwen (schot)
Luca van Leeuwen (schot)
Fabian Hippert
Leroy Klootwijk
Mathijs Harthoorn
Ilias Kariouh
Jimmy Roberti
Martijn le Conge
Ivan Spijkstra
Sem Biezen (schot)

4e Divisie A

12 februari 2023 14:00

M.M.G.A. Pijnenburg

Sportpark Craeyenhout
Daal en Bergselaan 1 B
2565AB
'S-GRAVENHAGE
tel. 070-3681960

Door: Peter van Lobberegt

Bart Spil speelde zondag in ’s Gravenhage tegen het 130-jarige HBS zijn 200e officiële wedstrijd voor Hollandia. Dit jubileum werd vanmiddag gevierd met een gelijkspel tegen de huidige koploper. In de eerste 20 minuten van de wedstrijd had Hollandia de handen vol aan HBS. De kraaien zorgden voor eigen publiek voor hachelijke tafrelen in het doelgebied voor Huub Schuurman, die verdienstelijk de geblesseerde Dirk Bakker verving.  In de 24e minuut speelde Hollandia zich knap onder de druk van HBS uit en bracht de watervlugge Dennis Jansen vrij voor HBS-doelman Delano Kortstam, Dennis was eerder bij de bal en schoof deze beheerst in het HBS-doel. Hollandia begon in deze fase beter te spelen en won op het drukke middenveld meer duels. De mannen van trainer Ron van der Gracht werden echter op slag van rust geconfronteerd met twee goals van Luca van Leeuwen die geheel door de Hollandia verdediging over het hoofd werd gezien en de ruststand op een 2-1 bracht.

De tweede helft kreeg Hollandia wat meer aanvallende impulsen door het inbrengen van Omar Nait Aicha en later Sem Biezen, die zijn verdienstelijke opwachting na lang blessure leed maakte. Hollandia werd meer en meer gevaarlijker waarbij een inzet van Daniël Meijers door doelman Delano Kortstam met de punt van zijn schoen de bal naast het doel werkte. Ik de 88e minuut kreeg Hollandia loon naar werken, Sem Biezen loerde op een bal van rechts en schot de bal in de verre hoek in het HBS-doel en bracht daarmee de eindstand op het scorebord.

Hollandia: Huub Schuurman, Denzel Inyamah, Delano Woud (46e Omar Naid Aicha), Joep Rive, Ene Kar (64e Sem Biezen), Dennis Jansen, Michael Lanting, Romeo Fecunda,  Daniël Meijers, Bart Spil en Mouad Ben Chekh (84e Timur Demirkiran).

Volgende week het carnavalsweekend geen programma voor de mannen van Ron van der Gracht. Op zaterdag 25 februari komt VOC op bezoek in het Julianapark, deze wedstrijd begint om 19:00 uur.