Hollandia wint simpel van RKVV Velsen.

Velsen Rkvv

Florian Cuvelier
Chris Snijders
Jur Pluimert (schot)
Abdelmajid Bouali
Mischa Plug
Chris Snijders (e.d.)
Daniel Man
Abdelmajid Boua
Conner Looij
Omar Nait Aicha (intikker)
Chris Snijders
Daniel Man
Daniel Sneekes

4e Divisie A

11 december 2022 14:00

M. Ouendag

Sportpark Juliana
Nieuwe Wal 2
1621MB
HOORN NH

Door: Peter van Lobberegt

Vanmiddag speelde Hollandia een gewonnen wedstrijd tegen RKVV Velsen, alleen hadden spelers van Hollandia het vooral in het begin het niet door. Een scala van kansen werden in 25 minuten gemist, door slordigheden of gewoon pech. Zoals een oude voetbalwet als je niet scoort dan doet de tegenstander het wel. In de 25e minuut RKVV Velsen voor de eerste maal op de helft van Hollandia scoorde op dat moment tegen de verhouding in de openingstreffer achter doelman Dirk Bakker. Drie minuten later stoomde Stezo Knott het strafschopgebied binnen, op de stip werd hij onderuitgehaald en de uitstekend leidende scheidsrechter Ouendag wees resoluut naar de stip. Stezo pakte de bal en schot deze feilloos langs de jonge Doelman Roel Reinders. De hondstrouwe Hollandia supporters gingen er maar eens goed voor zitten c.q. staan. Gezien de hoeveelheid kansen en de tegenstand van RKVV Velsen kon het wel een ruime uitslag worden. Maar na 45 minuten stond er nog steeds 1-1 op het scorebord door het slordig omspringen met de kansen.

Na de thee was het Luke Abelskamp de in de 52e minuut met prachtig schot de dik verdiende 2-1 scoorde. Hollandia bracht zichzelf een enkele maal nog in de problemen door slordigheidjes, maar de verdediging bleef in deze fase overeind. De druk op het doel van Roel Reinders werd wel steeds groter in de 71e minuut was het Chris Snijders die de bal in zijn eigen doel gleed en de stand op 3-1 bracht. In de 82e minuut was het de uitstekend ingevallen Omar Aicha Nait die de eindstand op 4-1 bracht.

Hollandia dat ondanks de degradatie en inpassing van veel nieuwe spelers en daar bovenop nog een nieuwe trainer in het eerste gedeelte van de competitie, kan terugkijken dat er een hecht team staat. En kunnen samen met de Hollandia supporters, met een gerust hart de winterstop in.

Hollandia: Dirk Bakker, Delano Wout (85e Indy Lee), Joep Rive, Enes Kar, Luke Abelskamp (85e Youssef Chaali), Stezo Knott (71e Dirk de Jong), Dennis Jansen (85e Mouad Ben Chekh), Michael Lanting, Romeo Fecunda en Daniël Meijers.V