Hollandia herstelt zich na nederlaag tegen De Zouaven.

Alcides

1621MB
HOORN NH

Door: Peter van Lobberegt

Vanmiddag in een troosteloos Julianapark hebben de Hollandia getrouwen kunnen genieten van een wervelende eerste helft. Hollandia was heer en meester over het Meppelse Alcides. Met Bart Spil weer terug na een schorsing, sleurde en knokte Hollandia onder aanvoering van Bart voor elke meter. Binnen 17 minuten stond de 3-0 op het score bord. In de 3e minuut was het Daniël Meijers die op aangeven van Bart Spil de bal feilloos achter doelman Xander Jager schoot. Acht minuten later was het weer raak, Dennis Jansen liet het net bollen na een keihard schot. Nog was de aanvals lust van een ontketend Hollandia niet gestild, in de 17e minuut was het weer Daniël Meijers die zijn tweede doelpunt liet aantekenen. Hollandia bleef loeren op kansen, in de 37e minuut was het Michael Lanting die achter een afgeslagen bal aanging. Ook doelman Xander de Jager probeerde de bal te pakken, maar in plaats van de bal greep hij de benen van Michael Lanting. De prima leidende scheidsrechter Krop wees resoluut naar de stip. Michael Lanting nam zelf achter de bal plaats en schoot de strafschop feilloos in het doel. Met een 4-0 werd de rust bereikt.

Na de thee een driedubbele wissel door coach Wilko Niemer bracht wat meer evenwicht in het spel, Hollandia kwam er minder uit en liet het spel over aan Alcides. In de 55e minuut was het invaller Jeroen Westerbeek die een slecht weggewerkte bal in de rebound achter Dirk Bakker schoot. Na dit doelpunt werd Hollandia onrustig en ging foutjes maken en daarmee Alcides terug in de wedstrijd bracht. Toch duurde het tot de 73e minuut dat een andere invaller Boye Keizer de 4-2 op het scorebord bracht. Mouad Ben Check blesseerde zich bij deze actie en moest gewisseld worden. Vijf minuten later kwam er nog meer onheil over Hollandia heen. In zijn tomeloze inzet kwam Bart Spil door het gladde veld hard in aanraking met een speler van Alcides, Scheidsrechter Krop trok resoluut de rode kaart voor de aanvoerder van Hollandia. Met tien man moest een ontketend Alcides bestreden worden. De complimenten waren ook na afloop voor de tien spelers die de 4-2 overwinning veiligstelden.

Hollandia: Dirk Bakker, Delano Woud , Luke Abelskamp (67e Dirk de Jong), Stezo Knott (82 Enes Kar), Dennis Jansen, Michael Lanting, Romeo Fecunda, Daniël Meijers (82e Youssef Chaali). Bart Spil en Mouad Ben Chekh (73e Denzel Inyamah).

Volgende week gaan de mannen van Ron van der Gracht naar Noordwijk waar SJC wacht deze wedstrijd begint om 14:00 uur.