Kaartenfestival bij sportieve wedstrijd.

Alphense Boys

Assist: Bart Spil
Stef van den Berg
Bas Siebert
Luca Janszen
Mike Mulder
Sami Haouam
Jonathan PLatte
Mike Mulder

4e Divisie A

29 oktober 2022 19:00

R. Tiesinga

Sportpark Juliana
Nieuwe Wal 2
1621MB
HOORN NH

Door: Peter van Lobberegt
Maar liefst zes gele kaarten, waaronder twee voor de technische staf van Alphense Boys en een discutabele rode kaart voor Bart Spil was de score van de scheidsrechter van dienst.

Overwinning na drie nederlagen welkom in het Julianapark. Met Rudo Hidden en Yassin Hassan op de bank door afwezigheid door trieste omstandigheden van Ron van der Gracht, Speelde Hollandia een strakke eerste helft voor 80% op de helft van de tegenstander. Dat het slechts 1-0 werd in de eerste helft had te maken met knap keeperswerk van de Alphense doelman en missers van Hollandia zijde. Stezo Knott zag in de 39e minuut na een assist van Bart Spil, op randje buitenspel zijn schot tergend langzaam het doel in huppellen en daarmee zijn zesde competitie treffer op het scorebord bracht.

Na de thee speelde Hollandia hetzelfde spelletje op de helft van Alphense Boys tot de 56e minuut Bart Spil met een rode kaart de kleedkamer op moest zoeken, de vermeende dader en slachtoffer waren beide vol ongeloof over deze beslissing. Alphense Boys rook op dat moment dat er door het ondertal van Hollandia meer was te halen. Hollandia daarentegen dacht er anders over en profiteerde van de geboden ruimte. Stezo Knott stuurde knap de snelle Daniël Meijers de geboden ruimte in. Daniël Meijers verdubbelde de score in de 67e minuut en schoot daarmee de wedstrijd min of meer op slot.

Hollandia: Joey Wiese, Delano Woud (81e Enes Kar), Joep Rive, Sem Biezen, Stezo Knott (71e Luke Abelskamp), Dennis Jansen (85e Denzel Inyamah), Michael Lanting, Romeo Fecunda, Daniël Meijers (Omar Aicha Nait, Bart Spil, Mouad Ben Chekh.

De volgende wedstrijd, zondag 6 november brengt ons naar Sportpark Tijenraan in Raalte, daar wacht om 14:00 uur Rohda Raalte.