Wedstrijd met twee gezichten in Purmerend.

Purmersteijn (zon)

PURMEREND

Door: Peter van Lobberegt
Foto's: Peter Woud

In de eerste helft keek Hollandia al binnen 21 minuten tegen een 3-0 achterstand aan. Purmersteijn begon furieus en was de gehele eerste helft oppermachtig tegen een zwak Hollandia.

In de 5e minuut was het Hicham Lechkar die na een goede aanval over de vleugel de 1-0 op het scorebord bracht. 10 Minuten later was het Timo Polman die in de rebound de 2-0 nadat Rachad Madi op de lat had gemikt. 6 minuten later was het Mircle Elstak die met de 3-0 de wedstrijd normaal op slot schoot. Kenmerkend was dat Hollandia vlak voor rust de eerste reële kans kreeg. Oud-Hollandia doelman Nick van Santen moest handelend optreden op de inzet van Stezo Knott.

Met de 3-0 op het scorebord werd voor Hollandia de verlossende rust gehaald en kon Ron van der Gracht en Rudo Hidden enig reparatie werk gedaan worden.

De tweede helft werd na de omzettingen en wissels een heel andere wedstrijd, ondanks de 3-0 achterstand bleef Hollandia geloven in een goed resultaat. In de 51e minuut was het invaller Omar Aicha Nait die behendig de 3-1 inschoot. Purmersteijn werd steeds slordiger en onrustig. Er werden kansen gecreëerd door Hollandia o.a. Stezo Knot, Luke Abelskamp en Dirk de Jong (die gisteren met 4 doelpunten de grote man was bij Hollandia O21) In de 82e minuut kreeg Hollandia loon naar werken, Luke Abelskamp schoot de aansluittreffer achter de uitstekende Nick van Santen. Helaas was de tijd te kort om een gezien de gehele wedstrijd verdiend gelijk spel uit het vuur te slepen.

Hollandia: Dirk Bakker; Mouad Ben Chekh (46e Omar Nait Aicha), Joep Rive, Denzel Inyamah (46e Dirk de Jong), Romeo Fecunda (84e Milan Schipper); Michael Lanting, Bart Spil, Sem Biezen; Stezo Knott, Luke Abelskamp, Dennis Jansen.

Volgende week wacht Westlandia de Naaldwijkers komen zaterdagavond 22 oktober naar het Julianapark toe. Deze wedstrijd begint op 19:00 uur.

Dinsdagavond 25 oktober is Purmersteijn in de Districtsbeker wedstrijd wederom de tegenstander van Hollandia, de wedstrijd staat om 20:00 uur gepland.