West-Friese derby onbeslist.

1621MB
HOORN NH

Door: Peter van Lobberegt

De enige West-Friese derby in de vierde divisie werd vanmiddag in het Julianapark druk bezocht. De kassa kon de grote aanloop moeilijk verwerken met een pinautomaat en het in korte tijd toegestroomde publiek. De wedstrijd begon daardoor wat later en moest beginnen toen er nog een rij stond te wachten. Vanmiddag een hectische strijd op een veld waar combinatie voetbal vrijwel onmogelijk was. De Zouaven en Hollandia kregen in de eerste helft diverse kansen maar scoren was er niet bij voor beide ploegen.

De tweede helft was wat feller en de Zouaven bracht meer fysieke kracht in de strijd gezien de vier gele kaarten die scheidsrechter Pepijn Helgering moest uitdelen aan de Zouaven. Hollandia en de Zouaven schiepen beide net als in de eerste helft kansen. Maar de beide collega keepers/leerkrachten hielden hun doel schoon. Dirk Bakker hield Hollandia in het laatste kwartier met vier fraaie reddingen op rij zelfs in de wedstrijd.

Het vele publiek kon vanmiddag alléén van veel strijd en spanning genieten, maar van goed voetbal was geen sprake in het Julianapark.

Hollandia: Dirk Bakker, Denzel Inyamah, Delano Woud, Joep Rive, Sem Biezen, Luke Abelskamp, Dennis Jansen (62e Enes Kar), Michael Lanting, Romeo Fecunda, Bart Spil (70e Daniël Meijers) en Mouad Ben Chekh (81 Indy Lee).

Volgende week gaat Hollandia op bezoek bij Alcides uit Meppel. Deze wedstrijd begint om 14:00 uur.