Hollandia O21 wint eenvoudig van de Dijk O21 (5-0) (1-0).

HVV Hollandia O21-1

Nieuwe Wal 2
1621MB
HOORN NH

In een eentonige wedstrijd boekte Hollandia O21 tegen het laag geklasseerde De Dijk een simpele overwinning. Daar waar het eerste doelpunt na een aantal goede kansen uitbleef, was het uiteindelijk toch raak in de 23’e minuut via een terechte penalty. Dirk de Jong schoot de bal feilloos binnen 1-0. Smet op de wedstrijd was toch wel het uitvallen van topschutter Seizaar Atroshy. (Arm uit de kom). Hopelijk kan Seizaar snel herstellen van zijn blessure. Desondanks het wegvallen van de topscorer creëerde Hollandia de ene aanval na de andere.

Rust.

De Dijk was duidelijk niet opgewassen tegen het spel van Hollandia dat in de tweede helft maar één doel had en dat was zoveel mogelijk doelpunten maken in de strijd om de koppositie. Eerlijkheid gebied te zeggen dat we vandaag niet de beste wedstrijd gezien hebben van de talenten van Hollandia. Maar “It takes two to tango” was toepasselijk op deze wedstrijd. De Dijk dat het grootste gedeelte van de wedstrijd op eigen helft aan het tegenhouden was rommelde maar wat aan en wanneer het een keertje de bal had schoten ze de bal zo snel mogelijk naar voren zonder enig succes. De Dijk was duidelijk “een maatje te klein” voor het hoog geklasseerde Hollandia.

In de 50e minuut was het hoogtepunt van de wedstrijd. De ingevallen Anouar Essalhi ging aan de haal met de bal en schoot deze vanaf 30 meter in de winkelhaak. 2-0. Toen was het hek van de dam en de 3-0, 4-0 en 5-0 kwamen snel op naam van wederom Dirk de Jong. Dirk maakte er vier deze middag en demonstreerde dat je hem niet te veel ruimte moet geven. Al met al was het een wedstrijd waarin Hollandia niet tot het gaatje hoefde te gaan om voor de overwinning te gaan. Na deze uitslag gaat Hollandia qua doelsaldo aan kop in deze klasse gevolgd door Sc Telstar.

Volgende week speelt Hollandia haar wedstrijd in Utrecht tegen Hercules Aanvang 15:00 uur. Tot dan!