Hollandia verliest eerste wedstrijd tegen UNA.

22 augustus 2021 18:30

Peter van Lobberegt (tekst en foto's)

Met een 0-2 nederlaag begon voor Hollandia de competitie, tegenstander UNA kende een uitstekend opening in het Julianapark. In de 4e minuut was het al raak, Serhat Koç op links krulde vanaf 20 meter de bal in de kruising achter Hollandia doelman Huub Schuurman. Hollandia was in de eerste helft niet bij machte om het compact spelende UNA in gevaar te brengen. De ruststand werd daardoor bereikt met een 0-1 achterstand voor de rood-witten.

De tweede helft kwam Hollandia beter uit de kleedkamer en begon onder aanvoering van Nick de Wit beter te voetballen. De hemel brak inmiddels open en op het kletsnatte veld werd de wedstrijd meer een wedstrijd met kansen aan beide kanten zonder tot een score te komen. Door een glijpartij in de Hollandia verdediging kon Serhat Koç in de 82e minuut de wedstrijd op slot schieten.

Hollandia: Huub Schuurman, Niek Reus, Nick de Wit, Marijn Ploem, Milan Vissie, Sem Biezen (82e Omar Naid Aicha), Joep Rive, Nick Kuin (65e Lotfi Attahiri), Sonny Pronk, Jay van Ooyen en Bart Spil.

Volgende week gaat het gezelschap naar Amsterdam, daar wacht Jos Watergraafsmeer dat vandaag de uitwedstrijd in en tegen Dongen met 1-1 gelijk speelde. Deze wedstrijd op Sportpark Drieburg begint om 14:00 uur.

Bron: HVV Hollandia