Hollandia blijft in het Julianapark

12 mei 2023 9:15

Dagelijks bestuur HVV Hollandia

Met stijgende verbazing heeft het bestuur een artikel in Nieuwsblad Hoorn gelezen waarin de mogelijkheid wordt geschetst dat HVV Hollandia verhuist naar een nieuw sportpark in Risdam-Noord. Daar zouden ook HSV Sport 1889 en Zwaluwen ‘30 onderdak vinden. Er wordt zelfs een pachter als voorbeeld genoemd voor de kantine.

Het bestuur van Hollandia wil nadrukkelijk stellen van niets te weten en begrijpt niet waar deze informatie vandaan komt. Een aantal feitelijkheden in het artikel zijn onjuist. Er is geen contact over dit onderwerp geweest. Met geen enkele partij.

Hollandia koestert Sportpark Juliana aan de boorden van het Markermeer als zijn ideale thuishaven en voelt niets voor verplaatsing naar voetbalvelden aan een snelweg met veel fijnstof in de lucht. Het is de bedoeling dat de club vanaf het volgend seizoen 2023/24 op zijn huidige locatie groeit en de accommodatie verbetert. De contacten met de gemeente zijn hier volledig op afgestemd. Het bestuur van Hollandia staat echter wel open voor gesprekken over samenwerking met andere verenigingen. Dat geldt zeker ook voor HSV Sport.

Het Dagelijks Bestuur.

Bron: HVV Hollandia