De revanche van aanwinst Nick Bot

19 april 2024 10:15

Erik Oudshoorn

Als veertienjarige nog te licht bevonden door Hollandia, maar eenmaal gerijpt bij Always Forward na zeven jaar teruggehaald als versterking. Nick Bot maakt deze zomer de overstap naar de selectie van trainer Lars Keppel.

De spionnen van Hollandia hadden het snel bekeken. Nick Bot (21) zou een aanwinst zijn voor de hoofdmacht op Sportpark Juliana. En de verdedigende middenvelder zelf voelt zich ook klaar voor een stap hogerop. Ondanks het feit dat hij volgend seizoen met zijn huidige ploegmaten van Always Forward in de Tweede Klasse kan spelen. “Het team waar ik nu in voetbal heeft daarmee zijn plafond nog niet bereikt”, voorspelt hij. “Ze kunnen nog wel een niveau doorgroeien. Maar ik kies er toch voor om nu een echte stap te maken, dus naar de Vierde Divisie.”

Zijn trainer Egidio Oude Groen zegt ook dat hij eraan toe is om zich verder te ontwikkelen. “En dan blijf ik toch het liefst in Hoorn voetballen”, stelt Nick. “Bovendien ken ik in de huidige selectie spelers met wie ik nog heb gevoetbald. Zoals Stan Prins, Denzel Inyamah en Lars Mettivier Meijer.” De afgelopen weken trainde hij met de hoofdmacht van Hollandia al een paar keer mee op proef. “Dat was wel even wennen, de handelingssnelheid is natuurlijk veel hoger. Maar ik dacht dat ik het er goed vanaf heb gebracht.”

Na een verblijf bij Blokkers maakte de jonge Nick een jaar deel uit van de Onder-14 op Sportpark Juliana. Vervolgens viel hij af voor een volgende stap bij Hollandia. “Mij werd geadviseerd om naar Always Forward te gaan omdat daar een Onder-15-team in de Divisie speelde. Dat is met deze groep altijd zo gebleven. En nu kunnen we in de Derde Klasse kampioen worden.”

Nick_Bot_2.jpg

Met zes punten voorsprong op concurrent FC Den Helder lijkt er inderdaad weinig meer mis te kunnen gaan voor de talentvolle groep van Always Forward. Na het vieren van de titel kan de student business management zich al snel melden bij de selectie van Keppel. Al was hij vorig seizoen bijna ingelijfd door Ajax Zaterdag. “Ik heb op De Toekomst een paar trainingen meegedaan en een oefenwedstrijd gespeeld. Maar het was nog een jaar te vroeg.”

Nick is een ‘rechtspoot’, wordt genoemd als een van de beste spelers van de Derde Klasse, is technisch vaardig, kan op het middenveld multifunctioneel worden ingezet en maakte dit seizoen drie belangrijke doelpunten voor koploper Always Forward. Bij zijn huidige club heeft hij zich ondanks zijn leeftijd ook onderscheiden als jeugdtrainer. Het shirt van Hollandia zal hem goed staan.

Bron: HVV Hollandia