Hollandia hard onderuit in de TOTO KNVB Beker

14 augustus 2021 20:30

Peter van Lobberegt (tekst en foto's)

In een matig bezet Julianapark beleefde de jeugdige formatie van Hollandia een nare middag. De mannen van ACV besliste eigenlijk de wedstrijd binnen 14 minuten.

Een aderlating voor Hollandia was het uitvallen van Boyd Stevens die in de achtste minuut met een blessure aan de kant moest zijn vervanger was Lotfi Attahiri.  Hollandia kwam tegen de verhouding in op een 1-0 voorsprong in de 27e minuut, Sven Deen werd de diepte in gestuurd en schoot de bal onberispelijk achter ACV doelman Ben Wormmeester. Daarmee zou de ruststand worden bereikt, echter Freddy Quinspel bracht ACV in de 44e minuut op gelijke hoogte.

Na de thee een flitsend startend ACV die in de 46e en de 58e minuut afstand nam van Hollandia dat slap aan de tweede helft begon. ACV was sterker in deze fase in de 78e minuut werd de bal snoeihard tegen de rug van Nick de Wit geschoten en verdween de bal achter Huib Schuurman in het Hollandia doel. In de 88e minuut was het Mark Jagt die het bekerdrama voor Hollandia met de 1-5 afsloot.

Volgende week begint de competitie tegen het Veldhovense UNA, dan zullen de mannen zich zeker revancheren voor de offday tegen ACV. De wedstrijd begint om 14:00 uur in het Julianapark.

Hollandia: Huub Schuurman, Niek Reus, Nick de Wit, Marijn Ploem, Milan Vissie, Sven Deen, Nick Kuin (46e  Bekir Kadioglu), Bart Spil, Mark Zwagerman ( 46e  Adnane Beniessa ), Boyd Stevens (8e Lotfi Attahiri, 67e Omar Nait Aicha), Jay van Ooyen (54e Joep Rive).
Kaarten Hollandia: 39e Lotfi Attahiri geel, 48e Nick Kuin geel.

Bron: HVV Hollandia