In memoriam Pim van de Meent

14 oktober 2022 18:30

Willem Vingerhoed

Het door Hollandia met veel ambitie begonnen seizoen 1991-1992 kende al heel snel enige tegenslagen. Begin november stapte Michel Lieshout op als trainer. Na de nodige onrust werd proftrainer Pim van de Meent zijn opvolger. Met uiteindelijk 18 gelijkspelen (record!) wist hij Hollandia in de Hoofdklasse te houden. Van de Meent werd opgevolgd door Cees Glas.

Pim_van_der_Meent.jpgAls speler kwam Van de Meent in actie bij Holland Sport, DOS Utrecht en NEC Nijmegen.

Hierna werd hij trainer bij de profs van PEC Zwolle, DWS Amsterdam, FC Amsterdam, DE Graafschap, NEC Nijmegen, MVV Maastricht en ADO Den Haag.

Met FC Amsterdam haalde hij Europees voetbal met onder andere wedstrijden tegen Fortuna Düsseldorf, Inter Milaan en 1. FC Köln. Spectaculaire wedstrijden met helaas weinig belangstelling.

In een periode tussen twee clubs in  het profvoetbal was Pim van de Meent met al zijn kennis en routine actief bij Hollandia. De laatste jaren was van de Meent vooral actief bij AFC Amsterdam. Of als trainer of als het geven van goede adviezen.

Bron: HVV Hollandia