Hollandia durft te voetballen tegen profs van Telstar

SC Telstar 1

HVV Hollandia 1

4 juli 2023 20:00

Sportpark Schoonenberg
Ver Loren van Themaatln 1
1981EC
VELSEN-ZUID

Bron: NHD (Milo Lambers)

Ondanks dat Hollandia dinsdagavond met 6-1 onderuitging bij de profs van Telstar, was de kersverse trainer Lars Keppel tevreden over het spel van zijn ploeg.

Dat er een groot krachtverschil was tussen beide ploegen, mocht geen verrassing zijn. Telstar, inmiddels al meer dan een week volop in training ter voorbereiding op het nieuwe seizoen in de Keuken Kampioen Divisie, was zeker in de eerste helft bij vlagen een ferme kop te groot voor de Hoornse vierde divisionist.

,,Dat weet je als je tegen een eerstedivisieclub speelt”, was trainer Lars Keppel niet verbaasd of geschrokken van de verhoudingen. ,,Ondanks dat we met 6-1 verliezen, ben ik toch heel tevreden.”

Het stemde de nieuwe trainer vooral blij dat zijn spelers met lef speelde en geen ontzag toonde voor de tegenstander. ,,We hebben gedurfd om er een wedstrijd van te maken. We hebben ons niet ingegraven en hebben uit de omschakeling ook kansen weten te creëren. Ik ben dan ook echt trots op de jongens dat ze dit na een week trainen op de mat leggen.”

Solide

Keppel, die afgelopen seizoen als trainer met Assendelft degradeerde van de eerste naar de tweede klasse, liet twee verschillende elftallen een helft spelen dinsdagavond. ,,In beide helften was ik tevreden over ons centrale duo. Ze waren solide. Ook als ze onder druk kwamen te staan, bleven ze rustig en zochten ze naar de voetballende oplossing.”

Keppel is enthousiast over de selectie die hij vorige week op de eerste training aantrof bij Hollandia. "De energieke en aanvallende manier van voetballen die in deze groep zit, past bij de manier van voetballen waar ik van houd.”

Telstar speelde in de eerste helft een hoog tempo en de spelers wisten elkaar eenvoudig te vinden. Vooral Cain Seedorf wist vanaf de linkerflank telkens Quiten van den Heerik te vinden. Van den Heerik viel in positieve zin op. De 21-jarige speler was telkens aanspeelbaar en had enkele goede loopacties. Hij scoorde de openingstreffer en gaf voor op Jayden Turfkruier bij de 3-0. Turfkruier scoorde uiteindelijk drie keer in een helft.

Vrije trap

Het enige doelpunt van Hollandia kwam op naam van Jim Broers. Hij mocht na iets meer dan een uur aanleggen voor een vrije trap aan de rand van het zestienmetergebied. Broers schoot met een harde trap raak.