Het venijn zat vanmiddag in de staart in Utrecht

DHSC

3552CS
UTRECHT

Verslag: Peter van Lobberegt

Hollandia heeft vanmiddag een zwaarbevochten overwinning geboekt op DHSC in een wedstrijd die twee gezichten kende. In de eerste helft domineerde Hollandia het spel en zette het de Utrechters vast op eigen helft. Hollandia creëerde meerdere kansen, maar vond steeds de lat of de keeper op zijn weg. DHSC stelde daar weinig tegenover en kwam slechts één keer tot een doelpoging. De ruststand was dan ook 0 – 0.

In de tweede helft kwam DHSC beter in de wedstrijd en ontstond er meer evenwicht. In de 63e minuut kreeg DHSC een grote kans om op voorsprong te komen, maar de paal redde Hollandia. DHSC bleef aandringen en gaf daardoor meer ruimte weg achterin. Hollandia profiteerde daarvan in de blessuretijd, toen de jarige Niels Koster met een schitterend schot doelman Thom Buis verschalkte. Een smet op de wedstrijd was het uitvallen van Denzel Inyamah, die een ernstige knieblessure leek op te lopen.

Hollandia: Dirk Bakker, Romeo Fecunda, Denzel Inyamah, Mees Manshanden, Sem Biezen, Luke Abelskamp, Dennis Jansen, Niels Koster, Encho Margaritha en Bart Spil.

Met deze overwinning houdt Hollandia aansluiting op de ranglijst. Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen SJC, die om 14:00 uur begint.