Hollandia de eerste 20 minuten niet bij de les.

HVV Hollandia 1

ARC

Yassin Kaabouni (intikker)
Boyd Baatje (schot)
Jordi Tuithof
Ronaldo Lima Duarte Lopes
lars van IJzendoorn (e.d.)
Pepijn Kooij
Arjan Ouwendijk
Coen van der Hoek
Niek Ossevoort
Jassin Kabouni
Kenno Kleyn
Lars van IJzendoorn
Matt Veerhuis

4e Divisie A

9 december 2023 14:30

T.J. Groenendijk

Sportpark Juliana
Nieuwe Wal 2
1621MB
HOORN NH

Verslag en Foto's: Peter van Lobberegt

In de eerste 20 minuten onder erbarmelijke omstandigheden voor zowel het publiek als de spelers begon Hollandia niet goed. Via uitgespeelde doelpunten van ARC stond het na 18 minuten al verdiend met 0-2 achter. In de 7e minuut was het Yassin Kaabbouni die de bal eenvoudig in het Hollandia doel kon plaatsen. Elf minuten later werd het op identieke wijze 0-2 voor ARC, Boyd Baatje scoorde de 0-2.

Hollandia dat in de loop van het seizoen vaak liet zien, ondanks de jeugdige ploeg, over veerkracht te beschikken. Via Daniël Meijers werd snel de aansluittreffer gescoord. ARC was even de kluts kwijt maar wist toch nog met een kopbal gevaar te stichten in de resterende tijd van de eerste helft.

Na de welkome warme thee was het Hollandia dat sterker was maar nog geen potten kon breken. Hollandia werd door een eigen doelpunt van de ARC verdediger Lars IJzendoorn in de wedstrijd geholpen. Na ingrijpen van de technische staf van Hollandia werd met een driedubbele wissel in de 67e minuut  Niels Koster, Jesse Koeman en Mouad Ben Chekh naar de kant gehaald. Sem Biezen, Jim Broers en Luke Abelskamp kwamen in het veld om het karwei af te maken tegen een onrustig ARC. In de 86e minuut was het Encho Margaritha die fraai de 3-2 achter doelman Niels de Vogel schoot. In de 93e minuut was het Dennis Jansen die een prima wedstrijd afsloot met een doelpunt.

Donderdag 14 december speelt Hollandia nog voor de beker tegen de Merino’s, deze wedstrijd op sportpak “de Groene velden” in Veenendaal begint om 20:00 uur. Op 21 januari start het tweede gedeelte van de competitie met de thuiswedstrijd tegen AFC'34 deze wedstrijd begint om 14:00 uu.

Hollandia: Dirk Bakker, Delano Woud, Encho Margharitha, EnesKar, Mees Manshanden, Bart Spil, Mourad Ben Chekh (55ste Jim Broers), Dennis Jansen, Jesse Koeman (55ste Luke Abelskamp), Niels Koster (55ste Sem Biezen), Daniël Meijers (88ste Stan Prins).