Hardwerkend Hollandia speelt beker domper weg

HVV Hollandia 1

Nieuwe Wal 2
1621MB
HOORN NH

In het zonovergoten Julianapark speelde Hollandia zijn laatste wedstrijd in een serie van vier binnen tien dagen. Na het met strafschoppen verloren bekerduel tegen De Bilt moest vandaag de accu weer opgeladen worden voor de competitiewedstrijd Hollandia tegen vv Hoogland. De club uit Amersfoort werd zaterdagmorgen vroeg getroffen door een fikse brand in het clubhuis. Iedereen was op tijd in het Julianapark wat op zich een wonder mag zijn gezien de grote files bij Purmerend.

Hollandia begon de wedstrijd niet helemaal bij de les wat resulteerde in enkele kansen voor Hoogland. In de 3e minuut moest de uitstekende Hollandia doelman Dirk Bakker optreden toen hij de geheel vrij gelaten Stijn Mossink op zich af zag komen. Met een reflex werkte hij de bal uit de gevarenzone. Twee minuten later was het raak met een hard schot werd Hollandia op een 0-1 achterstand gezet. Gelukkig voor de Hollandia supporters werd deze afgekeurd wegens buitenspel. Hollandia was meteen klaarwakker en scherp. Het ging Hoogland afjagen en won duels. In de 15e minuut was het Bart Spil die de score met een bekeken schot doelman Sebastiaan Bruins het nakijken gaf. Hollandia bleef kansen creëren maar kon onmachtig de bal niet in het net krijgen. Vlak voor rust was het Niels Koster die na een onoverzichtelijk situatie de bal in het Hoogland doel schoof.

Na de thee bleef Hollandia de betere ploeg en hielt hoogland onder druk. Dat harde werken eiste ook zijn tol op de jonge ploeg. Dirk Bakker coachte zijn jonge verdediging meer en meer. Ook Lars Keppel probeerde Hollandia scherp te houden. En bracht vanaf de 70e minuut tot de 89e minuut vijf nieuwe spelers in de ploeg.

De volgende wedstrijd, gelukkig pas over een week, brengt Hollandia naar Amsterdam-oost, daar wacht WV HEDW de nummer 15 op de ranglijst. Deze wedstrijd op Sportpark Middenmeer, Radioweg 86 in Amsterdam begint om 14:30 uur.

Hollandia; Dirk Bakker, Romeo Fecunda, Delano Woud (68e Enes Kar), Denzel Inyamah, Sem Biezen (68e Jim Broers), Niels Koster (78e Mouad Ben Chekh), Milan Schippers (78e  Daniël Meijers), Luke Abelskamp (89e Aaron Overmars).