Veerkrachtig Hollandia speelt gelijk tegen SJC.

HVV Hollandia 1

SJC

Chris Hoogervorst (schot)
Assist: Niels Koster
Sven Wisselink (kopbal)
Niels Koster (schot)
Assist: Enes Kar
Mark Turk
Ralph van Oosten
Ralph van Oosten
Wesley Haasnoot

4e Divisie A

17 september 2023 14:00

S. van Egmond

Sportpark Juliana
Nieuwe Wal 2
1621MB
HOORN NH

Door: Peter van Lobberegt

Hollandia speelde vandaag zijn eerste thuiswedstrijd op een goed bespeelbaar veld tegen SJC uit Noordwijk. In de eerste helft domineerde Hollandia het spel en zocht het naar een openingstreffer. Met de snelle Dirk de Jong en Niels Koster op de flanken werd het doel van SJC-keeper Lex Hoogervorst vaak onder vuur genomen. Het leek een kwestie van tijd voordat de rood-witten zouden scoren. Maar in de 13e minuut sloeg SJC toe uit een counter. Twee Noordwijkse aanvallers stonden plotseling vrij voor Hollandia-doelman Dirk Bakker. Chris Hoogervorst maakte dankbaar gebruik van deze kans en zette SJC tegen de verhouding in op 0-1. Dit was ook de ruststand.

In de tweede helft kwam Hollandia al snel op gelijke hoogte door een doelpunt van Encho Margaritha, die zijn eerste treffer voor Hollandia maakte. Daarna ontspon zich een spannende wedstrijd waarin beide teams voor de winst gingen. SJC kwam weer op voorsprong uit een hoekschop. De lange Sven Wisselink kopte de 1-2 binnen achter Dirk Bakker. Hollandia gaf niet op en zette SJC onder druk. In de 61e minuut liet Niels Koster met een hard schot SJC-keeper Lex Hoogervorst kansloos en maakte de 2-2. Hollandia rook bloed en scoorde in blessuretijd nog een keer, maar het doelpunt werd afgekeurd wegens hands. De mannen van trainer Lars Keppel en Stephan Kaaij baalden na afloop van de twee makkelijk weggegeven doelpunten.

Volgende week wacht de huidige koploper Ajax am op sportpark "de Toekomst" op Hollandia. Deze wedstrijd op zaterdag 23 september begint om 14:45 uur.