Sterk Hollandia gaf weinig weg aan JOS Watergraafsmeer.

HVV Hollandia 1

JOS Watergraafsmeer

Tony Tol
Tim Plemper
Jurre Duin
Niels Koster (schot)
Richie Owusu-ansah
Ruben van Dam
Sam Nijpels
Danny Blom
Reggie Schaap
Toni Toi
Max Versteeg

4e Divisie A

22 oktober 2023 14:00

L. Baars

Sportpark Juliana
Nieuwe Wal 2
1621MB
HOORN NH

Hollandia had in de eerste helft van de wedstrijd een veldoverwicht maar dat resulteerde niet in treffers. JOS Watergraafsmeer loerde op kansen met snel omschakelen bij balverlies van Hollandia. De sterke Hollandia verdediging wist van geen wijken en gaf JOS Watergraafsmeer geen mogelijkheid om de score te openen. Vervelend voor Hollandia was het geblesseerd uitvallen van Romeo Fecunda, hij werd vervangen door Mees Manshanden. Met een 0-0 stand werd de rust gehaald.

De tweede helft werd JOS Watergraafsmeer gevaarlijker voor het doel van Dirk Bakker die met enkele goede reddingen het gif uit JOS Watergraafsmeer haalde. In de 65e minuut was het Niels Koster die na prima werk van Dennis Jansen, JOS Watergraafsmeer doelman Bas Schol het nakijken gaf. JOS Watergraafsmeer was in deze fase van de wedstrijd een beetje de weg kwijt, in de 67e minuut was het Richie Owusu-ansah die na een overtreding op Bart Spil met rood de kleedkamer moest opzoeken. Hollandia kreeg het in de resterende minuten het niet voor elkaar om de score uit te breiden ondanks de geboden kansen.

Dinsdag 24 oktober komt ZOB op bezoek in het Julianapark voor de eerste bekerwedstrijd, deze wedstrijd begint om 20:00 uur.

Zondag 29 oktober gaat Hollandia voor de competitie op bezoek bij Hoogland, de wedstrijd op sportpark Langenoord,  Sportlaan 30, 3828AZ Hoogland begint om 14:00 uur.

Hollandia: Dirk Bakker, Romeo Fecunda (22e Mees Manshanden), Delano Woud, Sem Biezen, Luke Abelskamp , Dennis Jansen (84e Youssef Chaali), Niels Koster, Enes Kar, Encho Margaritha, Bart Spil (84Dirk de Jong) en Mouad Ben Shekh (73e Milan Schipper).