Hollandia pakt punten van Ajax am op de Toekomst.

Ajax am

HVV Hollandia 1

Jordi Bitter (schot)
Carlos Opoku (penalty)
Jordi Bitter
Terzo Stemerdink
Niels Koster (schot)
Niels Koster (kopbal)
Assist: Sem Biezen
Roy Deken
Guilliano With
Abdel Malek el Hasnaoui
Jip Bartels
Vincenzo Schep

4e Divisie A

23 september 2023 14:45

M.M.G.A. Pijnenburg

Sportpark De Toekomst

Door: Peter van Lobberegt
Hollandia heeft vanmiddag een knappe prestatie geleverd door Ajax op eigen veld op een 2-2 gelijkspel te houden. De koploper van de 4e divisie A leek op weg naar een makkelijke overwinning, maar zag de bezoekers na rust terugkomen van een 2-0 achterstand. Niels Koster was de grote man bij Hollandia met twee doelpunten.
Ajax begon sterk aan de wedstrijd en zette Hollandia onder druk. De thuisploeg kwam in de 17e minuut op voorsprong door een doelpunt van Jordi Bitter, die profiteerde van een fout in de Hollandia-defensie. Twintig minuten later verdubbelde Carlos Opoku de score vanaf de strafschopstip, nadat een Ajax-speler neergehaald werd in het strafschopgebied. Hollandia had weinig in te brengen en mocht blij zijn dat het bij rust slechts 2-0 stond. Ajax verloor vlak voor de pauze wel Bitter, die geblesseerd uitviel.

In de tweede helft veranderde het spelbeeld volledig. Hollandia-trainer Lars Keppel bracht Delano Woud in het veld en schakelde over naar een aanvallender concept. Dat wierp meteen zijn vruchten af, want binnen een minuut na de hervatting maakte Koster de aansluitingstreffer met een kopbal uit een voorzet van Mees Manshanden. Woud zorgde met zijn snelheid voor veel onrust in de Ajax-defensie en zorgde voor irritatie bij Ajax vanwege zijn felle strijd om de bal. Niels Koster, die zijn tweede van de middag maakte met een bekeken schot, liet zien een neusje voor doelpunten te hebben. Ajax probeerde daarna nog wel de winnende treffer te forceren, maar stuitte op een uitstekende Dirk Bakker, die zijn doel schoonhield met enkele fraaie reddingen. Aan de andere kant had Hollandia ook nog kansen op de zege, maar Virgil Deen hield zijn ploeg op de been. Het bleef bij 2-2, waarmee Hollandia een knap punt pakte tegen de ongeslagen koploper. Encho Margaritha was bij Hollandia de uitblinker met zijn rustige en voetballende oplossingen.

Volgende week zaterdag speelt Hollandia thuis tegen SV Huizen, dat vandaag met 5-1 won van WVHEDW. De wedstrijd begint om 18:00 uur in het Julianapark.