ZOB-doelman Huub Schuurman sta in de weg.

HVV Hollandia 1

ZOB 1

Jesse Koeman (schot)
Genairo Promes (intikker)
Enes Kar (kopbal)

Mannen KNVB beker Amateurs 1e ronde Groep 1 1e ronde

24 oktober 2023 20:00

B. Benlamkaddem

Sportpark Juliana
Nieuwe Wal 2
1621MB
HOORN NH
tel. 0229-215090

Hollandia trof in de eerste bekerwedstrijd dinsdagavond ZOB uit Zuidoost Beemster op het kunstgras vanwege de aanslag op het hoofdveld van afgelopen zondag.

Hollandia was de gehele wedstrijd op de helft van ZOB te vinden en wist zich veel kansen te creëren echter met weinig doelpunten. De grote sta in de weg was de jonge oud-doelman van Hollandia Huub Schuurman. Met enkele fantastische reddingen hield hij zijn doel schoon tot de 29e minuut Jesse Koeman eindelijk de bal in het ZOB-doel schoot. Hollandia bleef het in de eerste helft proberen om de versterkte verdediging van ZOB te slechten, maar moest gezien het overwicht met een schamele 1-0 de rust in gaan.

De tweede helft eenzelfde spelbeeld een veel sterker Hollandia had te veel kansen nodig en gaf ZOB een sprankje hoop om te scoren. Een kwartier voor tijd kwam die kans op een presenteerblad. Hollandia doelman Jesse Vink ging de fout in en gaf Gerairo Promes een vrije doorgang om de bal in het Hollandia doel te tikken. Hollandia ging een tempo hoger spelen en toen Luke Abelskamp binnen de zestien werd vastgehouden kon de uitstekend leidende scheidsrechter Benlamkaddem niets anders doen dan de bal op de stip leggen. Helaas moest Hollandia topscoorder Niels Koster ondervinden dat ZOB-doelman Huub Schuurman vanavond moeilijk te passeren was, de bal werd uit de hoek geranseld. In de 83e minuut was het Enes Kar die met een rake kopbal de bekerzege in het Julianapark hield.

Hollandia: Jesse Vink, Delano Woud, Mees Manshanden, Stan Prins (68e Dirk de Jong), Sem Biezen (46 Youssef Chaali), Niels Koster, Jesse Koeman (68e Jim Broers), Luke Abelskamp (78e Daniël Meijers), Enes Kar, Encho Margaritha en Bart Spil.

In de volgende wedstrijd in het bekertoernooi speelt Hollandia op woensdag 22 november uit tegen de Merino's, deze wedstrijd op het Sportpark "De Groene Velden begint om 20:00 uur. Het adres is: Wageningselaan 5, 3903LA Veenendaal