Hollandia heeft aan 25 minuten genoeg tegen Alphense Boys

1621MB
HOORN NH
tel. 0229-215090

De eerste goal was in de 14e minuut een plaatje over rechts werd de bal door Niels Koster naar de tweede paal voorgezet waar Bart Spil met een harde kopbal de openings treffer op zijn naam schreef. Jesse Koeman bracht de stand in de 22e minuut op een 2-0 voorsprong. Het publiek dat op het bijveld waar kunstgras ligt ging er eens goed voor staan (zitten was niet mogelijk) om  een doelpuntenfestijn te gaan beleven in het Julianapark. In de 25e minuut was het Dennis Jansen die door de Alphense defensie sneed, zijn schot werd echter net aangeraakt door verdediger Lekan Onasanya zodat hij de doelpuntenmaker werd op het wedstrijdformulier. De laatste 20 minuten in de eerste helft kende geen hoogte punten. Het jeugdige team van Hollandia werd nerveus en ging te gehaast op jacht naar meer doelpunten. Met een druk coachende aanvoerder Bart Spil om vooral de rust terug te brengen in het spel.

De tweede helft was ondanks de vier wissels aan Hollandia zijde een vlakke wedstrijd met weinig hoogte punten aan Hollandia zijde. Het enige hoogte punt kwam op naam van Alphense Boys dat in de slotfase van de wedstrijd de lat raakte boven Dirk Bakker.

Donderdag ontvangt Hollandia het Amsterdamse ZSGO-WMS in de derde ronde KNVB beker Amateurs. De wedstrijd begint om 20:00 uur.