Kort verblijf Hollandia in de districtsbeker.

LSVV 1 (zon)

Sam Henselmans (schot)
Kai Botman (vrije trap)
Kai Botman (solo)
Mark Soemers (kopbal)

Groep 1 1e KO ronde groep 1

23 oktober 2018 20:00

De heer E. Dam

Hollandia geen schim meer van zaterdagavond in Purmerend, loopt tegen een verdiende 0-4 nederlaag op tegen de eerste klasser LSVV in de districts beker. De geschiedenis herhaalde zich gisteravond in het Julianapark, na Wasmeer, WVHEDW en gisteravond LSVV was het districsbeker toernooi weer van korte duur. Ondanks een veldoverwicht zwichten de mannen van Charles van Altena voor een counter (28e 0-1 Sam Henselmans) en vrije trap van 35 meter (38e Kai Botman) werd de rust bereikt voor een handvol supporters.

De tweede helft een veldoverwicht van Hollandia zonder echt gevaar te stichten voor het doel van LSVV doelman Dave Stet. LSVV kon achterover leunen met zo’n comfortabele voorsprong en bleef simpel overeind met oud-Hollandia voetballer Tim Emmerik in het hart van de verdediging. LSVV loerde op de counter en was daar succesvol mee in de 73e minuut was het Kai Botman die meerdere Hollandia spelers voorbij liep en de 0-3 op het scorebord bracht en daarmee de wedstrijd op slot schoot. Marc Soemers bracht de stand op 0-4 met een kopbal in 89e minuut maar dat was alleen belangrijk voor de statistieken. Ondanks de deceptie was er toch een lichtpuntje te bespeuren, de 18 jarige Genairo Promes verving Kevin Giele verdienstelijk bij zijn debuut en bracht gevaar op rechts.

Zondag komt de nummer 4 van de hoofdklasse Achilles 1894 op bezoek in het Julianapark. Hollandia zal zich zeker willen revancheren voor het korte verblijf in de districsbeker.
De wedstrijd tegen de ploeg uit Assen begint om 14:00 uur.

Hollandia: Jeffrey Groot – Nasir Ali Hassan - Mike Soepboer - Nick de Wit - Nick Kuin - Pieter Mulder (46e Bart Groot) – Sven Deen – Tom Overtoom (64e Thomas de Jong) – Kevin Giele (46e Genairo Promes) – Boyd Bartele - Jay Simons.