Nick Borgman houd de titel aspiraties van Hoogeveen overeind.

Hoogeveen

Saber Hendriks (intikker)
Kjelt Engbers
Sebastian Kleinheerenbrink
Nick Borgman
Sadik Spijodic
Marco Hartman
Tom Heerkens
Daniel Manning
Sebastiaan Kleinheerenbrink
Resmon Roemahlewang

Hoofdklasse A

28 april 2019 14:00

De Heer B. Erkens

Vanmiddag was de VV Hoogeveen derde op de ranglijst en met duidelijke titel aspiraties op bezoek in het Julianapark nadat de eerdere wedstrijd werd afgekeurd. Hollandia dat bijna compleet was vandaag opende in de zevende minuut met een 1-0 nadat Kevin Giele de knappe voorzet van Jorg Ooievaar tegendraads met het hoofd knap afrondende. De vreugde was echter van korte duur, vijf minuten later was het die na een slim overstapje van Kjelt Enberts de Hollandia verdediging op het verkeerde been bracht en daarmee Saber Hendriks de gelijkmaker op het armentierige scorebord bracht.

Beide ploegen probeerden de score uit te breiden maar de verdedigingen gaven geen krimp. Met een   1-1 stand werd de rust bereikt.

Wat volgde in de tweede helft was een schaakspel waarbij beide ploegen het probeerden om de wedstrijd te beslissen. Zo stevende deze wedstrijd naar een remise af waarbij VV Hoogeveen niet blij mee zou zijn gezien de uitgaansstelling om de koppositie bij een overwinning te pakken.

In de laatste minuten was het Nick Borgman doelman van VV Hoogeveen die met geweldige reddingen de ploeg behoede voor een op dat moment verdiende nederlaag tegen Hollandia.

Hollandia: Nick van Santen, Thomas de Jong, Nick de Wit, Bart Groot, Daan Buurman, Hassan Aanzi(64e Nasir Ali Hassan), Jorg Ooievaar, Sven Deen, Nick Kuin, Kevin Giele, Pieter Mulder (79e Robin Muller van Moppes).

Met dank aan Gerjo Stegeman van Hoogeveen TV
Hoogeveen TV – samenvatting Hollandia – Hoogeveen