Hollandia met 10 man neemt drie punten mee uit Assen. (1-2)

Achilles 1894 (zon)

Ids Hannema (scrimmage)
Sven Deen (schot)
Assist: Hassan Aanzi
Roy Mertens
Youri Schuur
Jean Pierre N'Gouan
Youri Ploeger
Remy Klaassens
Sven Deen (penalty)
Pelle de Vries
Bastiaan Jager
Stan Haanstra

Hoofdklasse A

3 april 2019 20:15

R. (René) Wiedijk

Op een doordeweekse avond inhalen in Assen heeft de nodige logistieke oplossingen gekost. Door het werk en school werd besloten om met de busjes van de Hollandia jeugdopleiding en enkele auto’s naar Assen te gaan. Tegen het geplaagde en laag staande Achilles 1894 zou je denken aan een makkelijke wedstrijd. Het frank en vrij spelende Achilles 1894, zij maken het seizoen nog af om volgend seizoen op zaterdag in de 3e een herstart te maken. Terwijl er bij Hollandia de druk aanwezig was om een overwinning te boeken.

Van een makkelijke wedstrijd in Assen was echter geen sprake, Reeds vroeg in de wedstrijd keek Hollandia tegen een achterstand op. Ids Hannema kon uit een dood moment de score in de 6e minuut openen. De ploeg van trainer Paul Weerman was in de eerste 20 minuten gevaarlijker dan Hollandia en beheerste het middenveld. Gaandeweg kreeg Hollandia de overhand op het middenveld, ballen werden verovert. Kansen werden gecreëerd door Hollandia in de 32e min was het de hardwerkende Sven Deen die de verdiende gelijkmaker scoorde. Wat tevens de ruststand bleek.

Het tweede gedeelte van de wedstrijd stond bol van strijd met diverse gele kaarten aan beide kanten. Bij een van de snelle acties in de 63e min van de vaak ongrijpbare Jay Siemons werd deze naar de grond getrokken. De scheidsrechter van dienst wees naar de stip en Sven Deen bemoeide zicht met de toegekende strafschop.  Zijn inzet werd in de eerste instantie gekeerd maar in de rebound scoorde Sven Deen zijn tweede van de avond. Achilles 1894 ging op jacht naar de gelijkmaker met man en macht werden de ballen in het Hollandia doelgebied gepompt. In de 81e min ontving Mike Soepboer zijn tweede gele prent van deze avond en kon de kleedkamer opzoeken. in deze laatste fase moest de Hollandia met tien man de voorsprong verdedigen. Op karakter en op het tandvlees bleven de punten voor Hollandia en kon de twee uur durende terugreis met een goed gevoel aanvangen.

Hollandia: Nick van Santen, Thomas de Jong, Daan Buurman, Hassan Aanzi, Sven Deen, Nick Kuin, Jay Siemons (90e Tom Overtoom), Mark Zwagerman, Mike Soepboer, Kevin Giele (77e Jesper van Halderen), Pieter Mulder.