Zes paaseieren in het mandje voor Hollandia.

MSC/Amslod (zon)

Levi van der Spek
Tristan Veelo
Assist: Sven Deen

Hoofdklasse A

22 april 2019 14:00

Met een dubbelprogramma tijdens de paasdagen behaalde Hollandia het maximaal aantal punten. Zaterdag drie op RKHVV en vandaag drie op MSC Amslod. Deze zes punten behaald met een minimale score van twee doelpunten is van harte welkom in het Julianapark.

De eerste helft speelde Hollandia in een hoog tempo tegen MSC Amslod en zette de Meppelse verdediging in het begin van de wedstrijd onder druk. Er waren kansen zowel voor MSC Amslod als voor Hollandia. Met in het achterhoofd de 4-0 nederlaag in Meppel bleef de verdediging van Hollandia alert met een solide Nick de Wit die onopvallend goed speelde vanmiddag bleven de doelpunten uit. Daarmee werd de rust bepaald op een 0-0 stand.

De tweede helft had MSC Amslod wat meer grip op het middenveld, Hollandia bleef echter gevaarlijk in de omschakeling, de wedstrijd stevende af op een puntenverdeling tot Thomas de Jong, zoals hij vaker deed dit seizoen in de 84e minuut met een knappe voetbeweging de bal achter doelman Raimon Benjamins schoot. MSC Amslod probeerde in de resterende minuten nog een gelijkmaker te forceren maar de solide Hollandia verdediging wist van geen wijken, terwijl Hollandia nog enkele kansen kreeg om de score uit te bouwen.

Hollandia: Nick van Santen, Thomas de Jong, Nick de Wit, Bart Groot, Daan Buurman, Hassan Aanzi, Jorg Ooievaar (73e Robin Muller van Moppes), Sven Deen, Nick Kuin, Pieter Mulder (73e Tom Overtoom) en Kevin Giele (84e Nasir Ali Hassan).

Volgende week 28 april weer een thuiswedstrijd ditmaal is Hoogeveen te gast in het Julianapark, deze wedstrijd begint om 14:00 uur.