Hollandia – Fortuna Wormerveer eindigt in 1- 1.

Fortuna Wormerveer sv 1 (zon)

Danyl Plasmeijer
Derrin Wijdenbosch
Nick Snelders
Luuk Purvis
Jermano Huwae
Yannick Klopper
Ferry Heijnis (schot)
Ferry Heijnis
Bas de Groot
Assist: Nick de Wit

Hoofdklasse A

25 november 2018 14:00

De heer R.van der Werff

In een rommelige wedstrijd zat het venijn duidelijk in de staart. Fortuna Wormerveer kwam na een offensief in de 86e minuut door Ferry Heijnis op een 0-1 voorsprong. Met nog vier minuten en een beetje leek er geen vuiltje aan de lucht voor de mannen van trainer Martin de Groot. Echter in de 89e minuut was het verdediger Thomas de Jong die de gelijkmaker scoorde.

De eerste helft waren er kansjes voor Hollandia en kansen voor Fortuna Wormerveer echter de beide verdedigingen wisten en vooral Hollandia doelman Nick van Santen de nul te houden tot de rust.

Na de rust werd dan weer Fortuna Wormerveer gevaarlijk en dan weer Hollandia dat met snelle uitvallen gevaarlijk werd voor het doel van Maarten List. Toch was het Hollandia dat in de 73e minuut de score opende door rechtsachter Thomas de Jong. Zijn treffer werd echter afgekeurd door scheidsrechter van der Werff voor buitenspel. In de 86e minuut ontsnapte Fortuna Wormerveer over links en wist Ferry Heijnis de bal achter Nick van Santen te plaatsen. Maar zoals zo vaak is Hollandia pas verslagen nadat de scheidsrecht heeft afgefloten. In de 89e minuut was het weer Thomas de Jong die voor Hollandia scoorde en Fortuna Wormerveer een enorme domper gaf. In de resteren tijd kreeg Hollandia nog een vrije trap een paar meter buiten het strafschop gebied. Er melden zich twee spelers, Kevin Giele en Bart Groot, die vorige week scoorde in een vergelijkbare situatie. Kevin Giele schoot de bal rakelings over en bleef de stand 1-1 met een teleur gesteld Fortuna Wormerveer dat niet de bij machte was om de voorsprong tot het einde te behouden.

Hollandia – Nick van Santen – Thomas de Jong – Nick de Wit – Bart Groot – Robin Muller van Moppes – Sven Deen – Jay Simons (35e Boyd Bartele) – Nick Kuin – Mark Zwagerman – Kevin Giele – Pieter Mulder.

Arbitraal trio; de heren R. van der Werff, J. Langenberg en G. van Mun.

Volgende week weer een thuiswedstrijd en dan komt RKHVV uit Huissen op bezoek in het Julianapark, deze wedstrijd begint om 14:00 uur.