Extreme elementen spelen de Hollandia verdediging parten in Sneek.

ONS Boso Sneek 1

10 augustus 2019 15:00

Ook in het zesde oefenduel wist de Anand Jagdewsing equipe niet tot een overwinning te komen. In Sneek tegen de derde divisieclub ONS Sneek werd het mede door de extreme weersomstandigheden, 3-0 voor de Friese gastheren die in alle opzichten de wind mee hadden in de eerste helft.

In de elfde minuut scoorde Jan Dommerholt de 1-0, hij zag zijn corner over iedereen waaien en uiteindelijk in het doel van Hollandia verdween. Vier minuten later was het wederom Jan Dommerholt die uit een rebound de 2-0 op het scorebord bracht. Hollandia kreeg in deze fase wat meer grip op ONS Sneek en de storm, werd in de 35e  minuut verrast door een vrijetrap van Han van Dijk die vanaf 16 meter de bal snoeihard in het Hollandia doel schoot.

De tweede helft was Hollandia diverse malen gevaarlijk, maar kon ondanks diverse gevaarlijke kansen niet tot score komen.

Dinsdag 13 augustus is VVS’46 te gast in het Julianapark, de oefenwedstrijd tegen VVS'46 uit Spanbroek begint om 20:15 uur.