RKAV Volendam en Hollandia gelijk.

RKAV Volendam 1

23 juli 2019 19:30

Andre Pijlman

Onder tropische omstandigheden werkte Hollandia vanavond zijn derde oefenwedstrijd af in Volendam. De wedstrijd was gezien de hitte opgedeeld in drie maal dertig minuten.

Het eerste gedeelte was RKAV Volendam met enkele uitvallen gevaarlijker dan Hollandia maar door knappe reddingen van doelman Joey Wiese bleef het bij 0-0.

De tweede helft een beter spelend Hollandia dat de Volendammers vooral op het midden de baas was. Met leuke combinaties werd Hollandia sterker. Met wat geluk werd het 1-0 door een geblokt schot waarbij Joey Wiese de verkeerde kant op werd gestuurd.

Het derde gedeelte was Hollandia conditioneel verder dan de RKAV Volendam en kreeg daardoor ook de meeste kansen. Mick van der Gulik bracht met een knap schot de stand verdiend op 1-1. Door de vele wisselingen werd de wedstrijd rommelig en werden diverse kansen door Hollandia niet benut. Sonny Pronk bracht na een uitstekende steekpass de stand op 1-2 voor Hollandia. In de slot minuten schoot RKAV Volendam alsnog de gelijkmaker in het Hollandia doel.

Het vierde oefen duel wordt a.s. zaterdag gespeelt tegen Jong Volendam, deze wedstrijd wordt bij Always Forward gespeelt en begint om 12:00 uur.