Hollandia tegen Jong FC Volendam 0-3

Jong FC Volendam 1 (zon)

27 juli 2019 12:00

De heer E. Dam

Vanmiddag klokslag 12:00 uur op het heetst van de dag begon de oefenwedstrijd Jong Volendam tegen Hollandia. De wedstrijd werd gespeeld op het geweldige complex van Always Forward met een soort tropen rooster, tweemaal een half uur op verzoek van FC Volendam gezien de hitte en een tekort aan spelers, 12 man had men slechts ter beschikking door diverse omstandigheden.

Het eerste gedeelte was Jong FC Volendam de betere ploeg op het kunstgrasveld, het schiep zich diverse kansen maar deze verzanden door goed verdedigend werk van Hollandia. Na twintig minuten was het Jong FC Volendam dat op een 0-1 voorsprong kwam na een duidelijk buitenspel van de rechter vleugel aanvaller, helaas was de VAR niet aanwezig in het Wilhelminapark.

De tweede 30 minuten was een heel ander Hollandia te zien met diverse wisselingen. In deze fase was Hollandia gevaarlijker maar kon zicht de geboden kansen niet waarmaken. Daarin tegen was het  Jong FC Volendam die effectiever was en de 0-3 mee naar terug naar Volendam bracht.

Volgende week zaterdag wederom een oefenwedstrijd tegen een tweede divisionist in Heemskerk, waar een oude bekende ADO’20 de tegenstander is deze wedstrijd begint om 17:00 uur in Heemskerk.