Tactisch sterk spelend Hollandia neemt drie punten mee uit Meppel.

Alcides

Frank Fokke
Frank Fokke
Nick Kuiper
Onbekend (kopbal)
Assist: Nick de Wit
Ryan Luyckx
Marnix Jager
Peter Fokke
Simon IJzerman
Sven Deen (schot)
Nick Kuiper
Boye Keizer

Hoofdklasse A

29 september 2019 14:00

M. (Mitchel) Krop

De les van vorig seizoen is door de mannen van trainer Anand Jagdewsing goed begrepen. Alcides is een pure counter ploeg met veel snelheid en kopkracht. Hollandia speelde geduldig en dat was niet in de kaart van Alcides die gedwongen werd het spel te maken. De verdediging van Hollandia stond vanmiddag als een huis en had alleen na het fluitsignaal van de goed leidende Scheidsrechter Krop het even moeilijk door een enorme kans van Alcides. Het antwoord van Hollandia kwam drie minuten later, deze 100% kans werd door de uitstekende Alcides doelman Danny Bos gekeerd. Hollandia kreeg steeds meer vat op de mannen uit Meppel, in de 40e minuut was het na uitstekend doorzetten van Bart Spil, Mukthar Suleiman die de dik verdiende 0-1 op het scorebord bracht. Vlak voor het rustsignaal ontsnapte Ryan Luykcx aan Nick de Wit, Hollandia doelman Joey Wiese redde met de voet en behoede Hollandia op een cruciaal moment voor de gelijkmaker.

De tweede helft was duidelijk voor Hollandia dat stug verdedigde en gevaarlijk was in de omschakeling. In 58e minuut werd het 0-2 en kwam geheel op conto van het centrale verdediging duo van Hollandia. Een geweldige voorzet van Nick de Wit was het Daan Buurman die deze afrondde met een snoeiharde kopbal. Ook de hard werkende Sven Deen pakte zijn doelpunt mee en scoorde in de 80e minuut via een counter de 0-3

Hollandia staat nu derde met tien punten en een wedstrijd minder dan de koplopers JOS/Watergraafsmeer en Leonidas, die beiden elf punten hebben. De volgende wedstrijd is op zaterdagavond 5 oktober, dan komt Quick’20 op bezoek in het Julianapark, deze wedstrijd begint om 19:00 uur.