Hollandia wint met 3-1 van SDO

Hoofdklasse A

8 maart 2020 14:00

de heer D. Pals

In een wedstrijd waar Hollandia als een speer uit de startblokken kwam en reeds in de 6e minuut op voorsprong kwam door een rake kopbal van Sonny Pronk. Hollandia vergat echter door te drukken en verprutste nog enkele kansen. SDO putte moed door het uitblijven van Hollandia doelpunten ondanks de geboden kansen, werd SDO gaande weg sterker.

Hollandia kwam onder druk te staan en mocht van geluk spreken dat SDO enkele malen de lat en paal raakte. Het wachten was op de gelijkmaker in de 78e minuut was het de geheel vrijstaande Niels Irik de op dat moment de verdiende 1-1 op het scorebord bracht. In de 84e minuut kantelde de wedstrijd volkomen, SDO druk doende om de winnende treffer te maken gaf achter zijn verdediging veel ruimte weg. Via de razend snelle Mukthar Suleiman, Sven Deen en Joost Ruttenberg werd het via Mukthar Suleiman in de 84e minuut 2-1 voor de mannen van Anand Jagdewsing. Via de prima ingevallen Mark Zwagerman die in de 86e minuut de paal raakte kon de mee opgekomen Sven Deen de 3-1  eindstand bepalen.

Hollandia nog koploper moest echter toezien dat Jos Watergraafsmeer dichterbij kwam door een 6-1 overwinning op Quick’20.
De volgende wedstrijd speelt Hollandia zondag 15 maart om 14:00 uur in Noordwijk tegen de nummer drie van de stand SJC en hopen op voldoende steun van haar supporters.