HBS – Hollandia wedstrijd met twee gezichten.

Can Memisoglu
Sieb Verheul
Thomas van Waesberge
Boris van den Berg
Boris van den Berg
Julian Klooster
Berend Kaster
Mink van den Hoven
Leroy Klootwijk (schot)
Levy Berends
Marco Mos

Hoofdklasse A

2 februari 2020 14:00

Na vier jaar speelden HBS en Hollandia weer tegen elkaar, de club uit ‘s-Gravenhage speelde de afgelopen jaren in de derde divisie terwijl Hollandia een stapje lager acteerde in de hoofdklasse.

Hollandia had in de eerste helft het betere van het spel, het stoorde vroeg en bracht daarmee de HBS verdediging onder druk, terwijl de Hollandia verdediging geen enkele kans toe liet voor de Haagenaars. De mannen van Trainer Bas Steffens hadden het moeilijk en incasseerden in een tijdsbestek van 20 minuten vier gele kaarten. In de 18e minuut verstuurde aanvoerden Nick de Wit een scherpe pass over 60 meter op Mukthar Suleiman die de bal prima controleerde en HBS doelman Timon Fikkert geen kans liet. Met deze 0-1 werd voorsprong werd de rust gehaald.

De tweede helft had in de 50e minuut beslist kunnen worden een schot van Sven Deen werd half weggewerkt door HBS doelman Timon Fikkert en kwam plotseling voor de voeten van Sem Biezen, helaas belande zijn inzet op het lege doel net naast. HBS had duidelijk instructies tijdens de thee gehad om meer opportunistisch te gaan spelen. Gesteund door het fanatieke thuispubliek werd de Hollandia verdediging op proef gesteld. Na een vloedgolf van corners werd het uiteindelijk in de 81e minuut 1-1 door een doelpunt van Leroy Klootwijk, geheel vrijstaand uit een corner Joey Wiese passeerde met een droge knal. Hollandia kwam nog een enkele maal gevaarlijk voor het HBS doel, maar door goed keeperswerk van de HBS doelman bleef het bij een puntendeling. Over de hele wedstrijd genomen een juist beeld.

Volgende week zondag 9 februari komt VV Emmen op bezoek in het Julianapark, deze wedstrid begint om 14:00 uur en u bent alle van harte welkom!