Penalty vlak voor tijd beslist matige wedstrijd

Velsen Rkvv

Mischa PLug (kopbal)
Daniel Zuiverloon
Patrick Castricum
Gilermo Pengel (intikker)
Joost Ruttenberg (afstandschot)
Marc Kloosterboer
Sven Braaij
Dylan van den Boogaard
Bryan Dijkhuizen
Mischa Plug (penalty)

Hoofdklasse A

1 december 2019 14:00

R. Groenewegen

Door: Willem Vingerhoed
Foto's: Jan Mulder

Hollandia verslikt zich in slim afwachtend Velsen

In feit kwam het deze middag er op neer dat een verdedigend Velsen wachtte op fouten van Hollandia. En die kwamen er ook en dus gingen de blauw-gelen naar hus met een wel gehoopte maar niet verwachte overwinning. Een gehandicapt Hollandia mocht komen van Velsen dat door boomlange en stevige verdedigers Mischa Plu en Remco van Dam heel eenvoudig overeind bleef. Plug mocht na 25 minuten de score openen toen de Hollandia verdediging niet goed ingreep na een hoekschop. Hij kopte in de verste hoek. Even later was het onverwacht toch weer gelijk toen Mukthar Suleiman aan een solo begon en de bal achter doelman Peis schoof (1-1). En met deze stand kwam ook de rust.

Direct daarna was het 1-2. Gilermo Pengel schoot de bal na weifelend verdedigen keurig achter Wiese. Na 60 minuten leidde een goede aanval van Hollandia tot de gelijkmaker van de snelle Joost Ruttenberg (2-2). Hollandia leek te gaan voor de winst, maar Velsen wenste zich niet gewonnen te geven. De routine van het elftal maakte dat het goed overeind bleef en zelfs nog de beste kansen kreeg. Vooral invaller Patrick Castricum speelde een slimme wedstrijd. Vijf minuten voor tijd draaide hij slim weg bij een tegenstander die niets anders kon doen dan hem onderuit halen. De penalty werd benut door Mischa Plug en dus stapte Velsen even later van het veld met een overwinning: 2-3.