Hollandia toont veerkracht tegen VOC.

Yannick Koevermans
Tom Wigmans
Raul Kertodikromo
Yannick Koevermans (afstandschot)
Assist: Milan Vissie
Raul Kertodikromo
Joost Ruttenberg (scrimmage)
Assist: Milan Vissie
Max Driesen

Hoofdklasse A

3 november 2019 14:00

R. Witlox

VOC en Hollandia konden in de eerste helft geen potten breken, tijdens de gestaag neerkomende regen werd er door beide ploegen in een enorm laag tempo gespeeld. VOC dat ondanks de lage positie op de ranglijst een voetballende ploeg heeft, durfde niet het initiatief te nemen en werd de bal veelvuldig breed gespeelt. Hollandia deed daar geduldig aan mee maar leed ook nog eens veelvuldig bal verlies.

De tweede helft kroop VOC wat meer uit zijn schulp en ging meer op de aanval spelen,  de Hollandia verdediging pakte wel de ballen af maar zag zijn inpassing veelvuldig bij de VOC spelers terecht komen. In de 63e minuut was het Yannick Koevermans die het maar eens probeerde, zijn schot dat door een woud van benen in het doel van Hollandia verdween. Joost Ruttenberg was net ingevallen voor Mark Zwagerman en bracht wat meer gevaar door zijn snelheid. Ook Niek Reus werd voor een aanvaller op opgeofferd, Luke Abelskamp die na zijn blindedarm operatie weer wedstrijdfit was bracht nog meer aanvallend vermogen. In de 77e minuut was het Joost Ruttenberg die Hollandia op gelijke hoogte bracht. Het duurte tot de 85e minuut toen uit een vrije trap Milan Vissie de bal hard op doel schoot, Joost Ruttenberg beroerde de bal nog zodat hij ook de tweede treffer op zijn naam schreef en VOC zijn achtste nederlaag moest slikken dit seizoen.

Door deze overwinning staat Hollandia alleen aan kop 19 punten uit 8 wedstrijden en is de verdediging met 8 tegen doelpunten de minst gepasseerde uit de hoofdklasse A.

Volgende week ontvangt Hollandia SJC de nummer drie van de ranglijst dat met 19 punten evenveel als Hollandia heeft maar daar een wedstrijd meer voor nodig had. Dus volgende week zondag om 14:00 uur een topper in het Julianapark.