Hollandia maakt het zichzelf moeilijk tegen Alcides.

Alcides

Sven Deen (kopbal)
Bart Spil (solo)
Nick Kuiper (schot)
Bram Komduur (schot)

Hoofdklasse A

26 januari 2020 14:00

J.W. (Jan-Willem) Bouw

Hollandia versus Alcides uit Meppel, het leek een makkie gezien de stand en de goede wedstrijd van vorige week tegen Hoogeveen. Het team van Anand Jagdewsing begon met de 18 jarige A-junior Jesse Wenners op de rechts die zijn debuut maakte, Niek Reus verhuisde naar de linker kant.

De eerste helft was van beide partijen niet om aan te gluren, waarbij Alcides de eerste kans van de wedstrijd kreeg in de 8e minuut. Doelman Joey Wiese verslikte zich in een hervatting en schoot de bal tegen een Alcides aanvaller aan. De kans werd niet benut door de mannen uit Meppel. Hollandia kwam ondanks het slordige spel toch op voorsprong door een intikker van Mukthar Suleiman in de 12e minuut. Het spel van Hollandia was te gehaast en slordig. In de 45e minuut werd een knappe voorzet door Sven Deen achter de Alcides doelman gekopt en daarmee werd de 2-0 ruststand bereikt.

De tweede helft kwam Hollandia op een 3-0 na een razendsnelle omschakeling in de 49e minuut afgemaakt door Bart Spil op een 3-0 voorsprong en werd gelet op het spelbeeld de wedstrijd min of meer op slot gezet. Niets is echter zeker in het voetbal, nadat Dennis Blokzijl in de 46e minuut zijn tweede gele kaart ontving na een overtreding op Sven Deen, kreeg de ploeg van trainer Wilko Niemer uit pure boosheid het betere van het spel en zette Hollandia onder druk. Alcides bracht de stand in de 63e en 70e minuut op een 3-2. Hollandia bleef echter zijn hoofd koel hoeden maar was samen met haar supporters blij dat de scheidsrechter voor het einde floot.

De volgende wedstrijd brengt Hollandia naar sportpark Craeyenhout in ‘s Gravenhage waar een oude bekende HBS wacht .