Hollandia wint ook van Quick’20.

Quick '20 (zon)

Dylan Rijkhoff
Frank Eulderink
Luc Stolker
Issy Wevers
Bart Spil (schot)
Assist: Milan Vissie
Youri Coolen
Peter ilia
Jip Kemna (penalty)

Hoofdklasse A

5 oktober 2019 19:00

R. Weiland

Door : Peter van Lobberegt

Op zaterdagavond speelde Hollandia tegen Quick’20 uit Oldenzaal een goede wedstrijd tegen een sterke tegenstander. De wedstrijd werd in het Julianapark door ruim 300 toeschouwers gevolgd, waaronder diverse oud eerste elftal spelers. Zij werden door de beide ploegen een spannende wedstrijd voorgeschoteld.

De eerste helft was een kwestie van aftasten, beide ploegen speelden soms ook slordig met foute passes. Gaandeweg begon de strijd Hollandia kreeg de meeste kansen maar ook Quick’20, snel in de omschakeling bracht gevaar voor de Hollandia verdediging. Toch moesten de Hollandia supporters lang wachten op een doelpunt. Bart Spil kreeg een enorme kans vlak voor rust, de bal werd echter niet vol geraakt en zag zijn schot geblokt. Door slecht uit verdedigen van Quick’20 kwam de bal in de voeten van Mukthar Suleiman die daar raad mee wist en met een droge knal in de 45e minuut de verdiende 1-0 op het scorebord bracht.

De tweede helft moest Hollandia vaak het middenveld prijsgeven echter de solide verdediging bleef overeind. Door de geboden ruimte kreeg de snelle voorhoede van Hollandia diverse kansen. In de 60e minuut na een snelle omschakeling was het de hardwerkende Bart spil die 2-0 op zijn schoen had. Via een lob passeerde hij doelman Wesley van Houten echter de doellat belemmerde dat. Een kwartier later werd via een crosspass van Milan Vissie weer Bart Spil vrijgespeeld deze maal bracht hij Hollandia op een 2-0 voorsprong. Quick’20 zette in het laatste kwartier alles op alles om minimaal gelijk te komen met Hollandia. Joey Wiese hield in deze alarmfase één met knappe reddingen op de been. Hij moest pas capituleren in de blessure tijd en werd gepasseerd door een strafschop knap genomen door Jip Kemna. Meteen na de genomen strafschop floot de uitstekende scheidsrechter R. Weiland voor het einde van de wedstrijd.

De volgende wedstrijd brengt ons zondag 13 oktober weer naar Meppel waar de lastige uitwedstrijd tegen MSC/Amslot wacht, deze wedstrijd begint om 14:00 uur.