Spektakel in het Julianapark.

JOS Watergraafsmeer

1 september 2019 14:00

Rene Wiedijk

Door:Peter van Lobberegt

Dit weekend een Outdoor Stereofestival in het Julianapark werd zondag middag overtroffen wat betreft spektakel. De seizoens opening tussen Hollandia en het Amsterdamse Jos Watergraafsmeer werd 4-4 na een enerverende strijd.

De eerste helft was amper vijf minuten oud toen Reggie Schaap van Jos Watergraafsmeer de trekker overhaalde en Hollandia keeper Joey kansloos liet met een snoeihard schot in het Hollandia doel. Hollandia herpakte zicht en zag in de 12e minuut een kans voorbij gaan na een indirecte vrije trap na een vermeende terugspeelbal van Kevin Huijsman. Huisman reageerde nogal fel op scheidrechter Wiedijk die hem de eerste gele kaart van de wedstrijd voor hield. De geboden kans om gelijk te komen werd door Hollandia niet benut. Vier minuten later was het Milan Vissie die na een scrimmage de bal achter Jos Watergraafsmeer doelman Colby Harmon schoot 1-1. Twee minuten later lag de bal al weer aan de andere kant van het veld in het doel van Hollandia Kobina Plange liet zich de geboden kans niet ontnemen en bracht de ruststand op een 1-2 voorsprong voor Jos Watergraafsmeer op het prima werkende scorebord, wat tevens de ruststand werd.

Anand Jagdewsing had in de rust zijn mannen wat beter neer gezet en Hollandia ging voor de tweede maal op jacht naar de gelijkmaker. Mukthar Suleiman schatte de afgeslagen bal goed in en bracht met een bekeken schuiver Hollandia in de 50e minuut op gelijke hoogte met Jos Watergraafsmeer. Nog was er volop strijd om de overwinning in de 68e minuut was het Malcolm Esajas die van dichtbij en geheel vrijstaand de stand op 2-3 bracht. Marijn Ploem bracht in de 74e minuut met een mooie goal de stand weer in evenwicht 3-3. Weer was het Jos Watergraafsmeer dat een voorsprong nam, in de 80e minuut was het weer Malcolm Esajas die makkelijk gegeven strafschop benutte, waarbij Hollandia doelman Joey Wiese met zijn vingertoppen bij was. Nog gaf de ploeg van Anand Jagdewsing zich niet gewonnen, in de 87e minuut was verdediger Daan Buurman die doeltreffend uit haalde en het nieuwe scorebord testte en de stand op 4-4 bracht. Hollandia probeerde in blessure tijd alsnog de overwinning te pakken, maar met kunst en vliegwerk werd dit door Jos Watergraafsmeer voorkomen.

Zondag 8 september reist Hollandia af naar Sportpark Kastelenring - Sportparkweg 4 2263 SX – Leidschendam waar RKAVV wacht in de tweede competitie wedstrijd, de wedstrijd begint om 14:30 uur.