Goed voetballen en toch geen punten mee uit Bussum.

SDO (zon)

Kaj van Duuren
Kaj van Duuren
Rowel van der Meer
Rafnello Eshot
Lars Raaijen
Glenn Hemmers
Desley Groenewegen (scrimmage)
Aron Klaassen
Niels Irik
Dwigd Oehlers
Jesse van Huisstede

Hoofdklasse A

24 november 2019 14:00

de heer Miquel Tjong A Hung

Dat overkwam vanmiddag koploper Hollandia in Bussum tegen SDO, gesteund door de vijfde colonne wisten de mannen van Koen Jansen de tweede helft met passie en strijd tegen de verhouding in door een doelpunt van Desley Groenewegen in de 75 minuut de broodnodige punten in Bussum te houden.

De eerste helft was Hollandia de beter voetballende ploeg die echter de gecreëerde kansen niet kon benutten. Door uitstekend keeperswerk van Rolf Hazelaar en het missen van diverse kansen werd de rust bereikt met een 0-0 stand.

Het tweede gedeelte van de wedstrijd gaf SDO gesteund door de fanatieke aanhang “richting thuis” zoals genoemd.  Met opportunistisch voetbal werd de soeverein opererende Hollandia verdediging onder druk gezet. In de 75e minuut was het Koen Jansen die een slecht weggewerkte bal achter Joey Wiese schoot. De resterende tijd kwam Hollandia nog een paar maal tot scoren maar kreeg de bal niet in het SDO doel. Een oud voetbal gezegde is “als je niet scoort, win je ook niet”. En dat gebeurde Hollandia vanmiddag in Bussum.

Volgen week een herkansing tegen RKVV Velsen de wedstrijd van 1 december in het Julianapark begint om 14:00 uur.