Hattrick Mukthar Suleiman in Leidschendam.

RKAVV

Rijswijk van Justin
Rico de Boer
Rijswijk van Justin
Luuk van der Sman
Peter LoMonaco
Jeremy van Lochem
Michael Ayinia
Edon Fetahi

Hoofdklasse A

8 september 2019 14:30

de heer Miquel Tjong A Hung

Hollandia speelde vanmiddag zijn eerste uitwedstrijd tegen RKAVV in Leidschendam, de eerste helft was een schaakspel van met kansen voor Hollandia. RKAVV was het een kwartier lang het meest in balbezit onder aanvoering van Zakaria Amrani die zich veelvuldig in de bal speelde en strooide met knappe openingen. De Hollandia verdediging bleef hautain overeind en de enkele keer dat Hollandia doelman Joey Wiese moest optreden waren op een hand te tellen, dat deed de sluitpost overigens bekwaam. Hollandia begon steeds meer in de wedstrijd te komen en wist in deze fase van de wedstrijd het middenveld over te nemen van de mannen van trainer Maurizio Ceccucci. Met een 0-0 stand werd de rust bereikt.

De tweede helft speelde Hollandia, ondanks de jeugdige leeftijd een volwassen wedstrijd en gaf geen enkele kans weg. In de 55e minuut was het de ongrijpbare Mukthar Suleiman die na een foute uittrap van doelman Mike ten Kroode de score opende en met een gericht schot de stand op 0-1 bracht. RKAVV ging op jacht naar de gelijkmaker maar kwam niet door de stugge Hoornse verdediging. In de 76 minuut was het weer Mukthar Suleiman die door de verdediging wervelde en de 0-2 op het scorebord bracht. Hollandia werd ondanks het waarschuwen van trainer Anand Jagdewsing slordiger en opmerkelijk was de enorme fout (balverlies) van Niek Reus, waar bij Jedsel Markes vrij voor doelman Joey Wiese kwam. Met een verdedigend prima tackle op de doellijn wist Niek Reus zijn fout ruimschoots goed te maken. Tijdens de uitval werd Mukthar Suleiman binnen de lijnen door Edon Fetahi onderuit gelopen, scheidsrechter Miquel Tjong A Hung wees resoluut naar de stip en Edon Fetahi kon gaan douchen. Opmerkelijk was het dat de vaste strafschopnemer Sven Deen de bal aan Mukthar Suleiman gaf om zijn hattrick deze middag te kunnen voltooien en die feilloos benutte.

De volgende wedstrijd is er weer een op vreemde bodem, dan reist het Hollandia gezelschap naar Sportpark Meerdijk in Emmen waar de amateurtak van Emmen wacht. Deze wedstrijd begint om 14:00 uur.